تهران – بزرگراه ستاری جنوب – نبش بنفشه یکم – ساختمان نیتاکو – پلاک 98

خرید و فروش در آمازون

فروش در آمازون و خرید از آمازون امروزه به یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد اینترنتی تبدیل شده است. خرید از آمازون یک روش معمول برای تهیه اقلام مورد نیاز کاربران اینترنتی است. در این مقاله می‌خواهیم بدانیم وبسایت آمازون چیست؟ آیا فروش در آمازون سودآور است؟ آیا خرید از آمازون به صرفه است؟ چگونه می‌توان محصولات صادراتی‌ خود را در آمازون به فروش رساند؟ فروشگاه آمازون چه امکاناتی برای تبلیغات و افزایش فروش ما دارد؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها و بسیاری سوالات دیگر با ما همراه باشید.  

عناوین مقاله:

خرید و فروش در وبسایت آمازون

بیش از 44 درصد از افراد، جستجوی خود برای خرید را از سایت آمازون (www.amazon.com) آغاز می‌کنند. طبق آمار بیش از 40 درصد آمریکایی‌ها در طول یک ماه حداقل یک خرید از آمازون انجام می‌دهند. پس می‌توان نتیجه گیری کرد که با فروش محصولات صادراتی در آمازون، علاوه بر کسب سود می‌توان به برندسازی نیز کمک کند.

همچنین برای مدیریت بیزینس آنلاین خود، می‌توانید از امکان Seller Central Portal آمازون استفاده کنید و دیگر نیازی به داشتن وب سایت شخصی نیست. این آسان‌ترین راه برای شروع فروشندگی در آمازون است.

آشنایی با آمازون

وبسایت آمازون 23 سال پیش توسط جف بزوس با هدف فروش و معاوضه کتاب‌های دست دوم ساخته شد. این سایت کم کم به بستری برای فروش فایل‌های صوتی و کتاب الکترونیک و در نهایت بستری برای فروش تمامی کالاها تبدیل شد.

آمار زیر در مورد آمازون شما را به وجد خواهد آورد:

  • امروز آمازون ارزشی معادل 140 بیلیون دلار دارد.
  • حدودا 541 هزار کارمند دارد.
  • در آمازون حدودا 235 میلیون محصول ثبت شده است.
  • در هر روز 485 هزار محصول جدید اضافه می‌شود.
  • در آمازون حدودا 2 میلیون فروشنده مشغول کسب درآمد هستند.
  • در یک ثانیه به طور میانگین 306 محصول از سایت آمازون خریداری می‌شود!
  • در هر روز حدودا 14 میلیون دلار فروش محصول اتفاق می‌افتد!
  • دیکشنری و آرشیو کل محصولاتی که در دنیا تولید می‌شود، در آمازون لیست شده‌اند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با یکی از سودآورترین روش‌های فروش در دنیا آشنا کنیم.

 

بنر call to action بازاریابی صادراتی

 

چرا باید آمازون را به عنوان بستر فروش انتخاب کنیم؟

شاید فکر کنید که داشتن یک وبسایت برای محصولتان کافی است و می‌توانید در آن اقدام به فروش محصول صادراتی کنید. اما در حقیقت حضور داشتن در چنین فروشگاه بزرگی می‌تواند فروش و درآمد شما را بسیار بیشتر کند چرا که آمازون پربازدیدترین فروشگاه اینترنتی در دنیا است. در دنیای اینترنت بازدیدکننده بیشتر، فروش بیشتر را به همراه خواهد داشت.

چرا خرید از آمازون به صرفه است؟

از بزرگترین خرده فروش‌های آنلاین، آمازون است. البته این سایت فقط یک خرده فروش نیست. بلکه به عنوان یکی از اولین توزیع کننده‌ها در محصولات مختلف نیز عمل می‌کند. قیمت محصولات عرضه شده در سایت آمازون در سراسر جهان یکسان است و قیمتی که برای محصول در نظر گرفته شده، نسبت به بسیاری از فروشگاه‌های دیگر پایین‌تر است، به همین دلیل خرید از سایت آمازون به صرفه است.

کالا را از کجا تهیه کنیم؟

امروزه چین بزرگترین تولید کننده جهان است. حتی اگر قسمتی از محصولات شما در ایران تولید نمی‌شود، می‌توانید آن محصولات را به چین سفارش دهید و از آنجا خریداری کنید. حتی لازم نیست به چین سفر کنید. کافی است از طریق سایت علی بابا سفارش دهید و مبلغ آن را پرداخت کنید. برای مطالعه بیشتر در مورد خرید از علی بابا کلیک کنید.

اصلی‌ترین روش‌های فروش در آمازون

آمازون بزرگ‌ترین سایت تجارت الکترونیک در جهان محسوب می‌شود و به همین دلیل فروش محصولات شما در این سایت، می‌تواند تعداد مخاطبین بسیار زیادی را برای محصولات شما فراهم کند. اما چگونه می‌توانید محصولات خود را در آمازون به فروش برسانید؟ بهترین روش‌های موجود برای فروش در آمازون چیست؟ برای فروش در آمازون روش‌های متعددی وجود دارد. در این قسمت از مقاله به توضیح اصلی‌ترین روش‌ها می‌پردازیم.

مهم‌ترین روش‌های فروش در آمازون را می‌توان در قالب موارد زیر بررسی کرد:

* روش  Fulfilled by Merchant (FBM)

* متد Fulfilled by Amazon (FBA)

* فروش از طریق Multi-Channel Fulfillment (MCF)

* فروش به وسیله Seller Fulfilled Prime (SFP)

روش های فروش در آمازون

روش  FBM (FULFILLMENT BY MERCHANT)

در این روش، کلیه مسئولیت بسته‌بندی و ارسال محصول و امور مربوط به مرجوع کردن کالا، تعویض کالا، بازگرداندن هزینه محصول و خدمات مشتریان به عهده فروشنده خواهد بود. FBM را می‌توان از طریق فروشنده به صورت مستقیم یا با شراکت با یک ارائه‌دهنده خدمات لجستیکی شخص ثالث مدیریت کرد.

در روش MERCHANT بر خلاف fulfillment  و Seller Fulfilled ، محصولات شما در دسته PRIME قرار نمی‌گیرند و تاجر مسئول ذخیره موجودی، انجام سفارش، برگرداندن و خدمات مشتری است. این روش معمولا تنها روشی است که برای فروشندگان جدید در آمازون در دسترس است. در حالی که روش‌هایی مانند FBA به اخذ چند تایدیه نیاز دارند.

مهم‌ترین تفاوت روش FBM با روش FBA، سرعت خدمات رسانی و ارسال کالا است. اما این روش ویژگی‌های منحصر به فردی را نیز در اختیار فروشندگان قرار می‌دهد.

موارد زیر مهم‌ترین ویژگی‌های روش FBM به عنوان یک روش فروش در آمازون است:  

1 . دسترسی به بانک مشتریان آمازون با صرف کارمزد کمتر

2 . عدم نیاز به کسب تایدیه و گذر از الزامات سختگیرانه آمازون

3 . بهبود کنترل بر کسب و کار

4 . ارائه پشتیبانی بهتر

از طرفی عدم اخذ نشانPRIME  آمازون، صرف زمان بیشتر برای تحقق اهداف تجاری و هزینه‌های انبارداری، مهم‌ترین نکات منفی است که در صورت استفاده از این روش با آن مواجه خواهید شد. اما این روش چگونه کار می‌کند؟ هزینه‌های آمازون در این روش به چه شکل است؟

 

هزینه‌های فروش در آمازون به روش FBM

متد فروش FBM  آمازون بر اساس یک ساختار مبتنی بر کارمزد کار می‌کند و سه کارمزد اصلی شامل هزینه‌های ارجاع، هزینه اشتراک ماهانه و کارمزد برای هر کالای فروخته شده، وجود دارد. در ادامه مقاله هر کدام از این موارد را شرح می‌دهیم.

1  . هزینه‌های ارجاع (Referral fees)

از آنجایی که محصولات شما در آمازون لیست‌ می‌شوند، هر فروش ثبت شده در آمازون به عنوان یک ارجاع در نظر گرفته می‌شود. هزینه ارجاع به نوع محصول بستگی داشته و بین 4 تا 6 درصد متغیر است. برای مشاهده هزینه‌های هر نوع محصول، می‌توانید جدول هزینه ارجاع را در وب سایت آمازون بررسی کنید.

 

2 . هزینه اشتراک ماهانه (Monthly subscription fee)

آمازون هزینه اشتراکی را برای سرویس  FBMپرو ارائه می‌دهد که هزینه آن 39.99 دلار در ماه است. با عضویت در این طرح، می‌توانید از هزینه‌های اضافی در هنگام فروش محصول جلوگیری کنید.

 

 3 . کارمزد فروش هر کالا (Per-item selling fee)

در این متد به ازای فروش هر محصول 0.99 دلار توسط آمازون دریافت می‌شود. لازم به ذکر است اگر برای طرح Pro FBM ثبت نام کنید، این هزینه قابل چشم پوشی است.

 

روش  FBA (FULFILLMENT BY AMAZON)

در این روش بی دردسر، شما اختیار تمام کارها را به آمازون می‌سپارید. تمام کاری که باید انجام دهید ارسال محصولات خود به یکی از انبارهای آمازون است.

آن‌ها سفارش مشتریان را دریافت می‌کنند و هر زمان شخصی محصول شما را سفارش می‌دهد، آمازون کلیه کارها را به عهده می‌گیرد. بازرگانان اکثرا از این روش استفاده ‌می‌کنند چراکه نیاز به داشتن دفتر و نمایندگی در کشور دیگر ندارد.

همچنین می‌توانید امور مربوط به خدمات مشتریان را نیز به آمازون بسپارید، اما بهتر است خودتان این کار را انجام دهید، چون با دانشی که درباره محصولات خود دارید می‌توانید تجربه خرید خوشایندتری برای مشتریان رقم بزنید.

 

در روش FBA، صاحب کسب و کار چه مواردی را کنترل می‌کند؟

برای استفاده از این متد در فروش در آمازون بهتر است  بدانید مسئولیت چه چیزی بر عهده شما خواهد بود؟ سه جنبه مهم فروش از طریق FBA وجود دارد که شما کنترل کامل آنها را دارید:

1 . انتخاب محصولاتی که می‌فروشید

2 . مدیریت موجودی

3 . بازاریابی محصولات

 

ویژگی روش FBA در فروش آمازون چیست؟

این روش فروش در آمازون ویژگی‌های بسیاری را در خدمت شما می‌گذارد. ویژگی‌هایی که در قالب پنج دسته بندی قابل بررسی است.

5 دسته‌بندی ویژگی‌های FULFILLMENT BY AMAZON به شرح زیر است:

1 . مزایای مدیریت فرآیند

 *  مدیریت انبار

 *  مدیریت بسته‌بندی

 * مدیریت ارسال برای مشتری

*  پشتیبانی مداوم مشتری

* پیگیری بسته

* مدیریت بازخورد

* پیگیری بازپرداخت

2 . مدیریت میزان بازده

3 . کاهش هزینه‌های حمل و نقل

4 . عدم نیاز به انبار برای ذخیره محصولات

5 . فروش جهانی

Fulfillment by Amazon

روش  MCF (Multi-Channel Fulfillment)

آمازون چند کانالی Fulfillment یک سرویس تکمیلی فروش در آمازون است که از انبارهای آمازون برای ذخیره محصولات استفاده می‌کند و سفارشات را هم برای وب سایت آمازون و هم برای وب سایت یک برند انجام می‌دهد.

برنامه چند کانالی Fulfillment زیرمجموعه‌ای از سرویس Fulfillment by Amazon (FBA) است. این سرویس به نوعی ترکیبی از دو سرویس FBA و FBM است.

 

مزایا و معایب  MCF  که باید بدانید

مهم‌ترین مزایای سرویس فروش چند کانالی Fulfillment به شرح زیر است:

1 . ذخیره موجودی در انبار آمازون

2 . استفاده از تکنولوژی‌های آمازون

3 . حمل و نقل سریع

و در مقابل مهم‌ترین معایب این متد شامل عدم پشتیبانی از کانال‌های فروش نظیرBigCommerce ، Walmart  و Ebay، محدودیت‌هایی در محصولات فروخته شده، درج برند آمازون بر محصولات، عدم پشتیبانی از بازگشت و عدم حمل و نقل بین المللی است.

 

روش  SFP (Seller Fulfilled Prime)

Seller Fulfilled Prime یک متد فروش در آمازون طبق بهره‌وری از سرویس Prime آمازون است که به شما امکان می‌دهد به طور مستقیم از انبار خود به مشتریان داخلی به صورت Prime، سفارش تحویل دهید.

با نمایش نشان پرایم، متعهد می‌شوید که سفارشات را با تحویل دو روزه بدون هزینه اضافی برای مشتریان Prime انجام دهید.

همچنین می‌توانید امور مربوط به خدمات مشتریان را نیز به آمازون بسپارید، اما بهتر است خودتان این کار را انجام دهید، چون با دانشی که درباره محصولات خود دارید می‌توانید تجربه خرید خوشایندتری برای مشتریان رقم بزنید.

اخذ تایید پیش از فروش در آمازون

در ابتدا باید به این نکته توجه کرد که فروشندگی در آمازون نیازمند مدارک مورد تایید است. البته باید در یکی از کشورهای مورد تایید آمازون باشد. در وبسایت آمازون، 20 دسته بندی محصول وجود دارد که فروش آن‌ها در سایت بلامانع است. اگر محصولات در این دسته بندی‌ها قرار داشته باشند نیازی به گرفتن تایید نیست.

بعد از آن باید اکانت خود را انتخاب کنید. به عنوان فروشنده شما می‌توانید یکی از دو نوع اکانت حرفه‌ای «professional account» یا فردی «individual account» را انتخاب کنید. تفاوت این دو اکانت در این است که در اولی می‌توانید با پرداخت 99/39 دلار حق عضویت، هر تعداد محصول که می‌خواهید بفروشید. در دومی نیازی به پرداخت حق عضویت ماهانه نیست، اما به ازای هر محصولی که می‌فروشید، باید 99 سنت بپردازید. باید توجه داشت که برای هر دو اکانت پس از فروش یک محصول باید هزینه‌های دیگری هم بپردازید.

مراحل فروش در آمازون

1. یک حساب کاربری فروشنده ثبت کنید و محصولاتتان را در لیست مورد نظر قرار دهید.

برای ثبت یک اکانت فروشنده در آمازون، وارد Amazon Seller Center شوید و روی دکمه Start selling  کلیک کنید. اگر از قبل حساب دارید می‌توانید با استفاده از Amazon Seller Center به مدیریت حساب فروش خود بپردازید.

مشخصات پروفایل خود را تکمیل کنید و لیست محصولات خود را در آمازون قرار دهید. اگر طرح شخصی را انتخاب کرده‌اید می‌توانید محصولات را تک به تک، و اگر طرح حرفه‌ای را انتخاب کرده‌اید می‌توانید محصولات را به صورت دسته بندی وارد سایت کنید.

اگر محصولات صادراتی شما در گذشته در آمازون فروخته شده‌اند، اکنون شما اطلاعات مربوط به محصول خود مانند حجم را وارد کنید. اما اگر محصولتان جدید است و قبلا در سایت آمازون موجود نبوده، شرایط متفاوتی خواهد داشت.

برای این کار شما باید کد جهانی محصول (UPC) را پیدا کنید و تعداد موجود در انبار (SKA)، نام محصول، توضیحات و قیمت را ذکر کنید.

 بعد از انتخاب اکانت مورد نظر خود، می‌توانید ثبت نام کرده و اکانت Seller Central خود را بسازید.

2. شرایط ارسال محصول ‌خود را تنظیم کنید.

حتی اگر محصولات خود را از طریق آمازون به فروش می‌رسانید، همچنان می‌توانید خودتان آن‌ها را ارسال کنید. اما باید در نظر داشته باشید که آمازون سرویس ارسال منحصر به فرد و فوق‌العاده پیشرفته‌ای را در اختیار تمام فروشندگانی که از این پلتفرم برای خود استفاده می‌کنند قرار می‌دهد؛ بنابراین کافی است محصولات‌تان را به یکی از مراکز ارسال آمازون بفرستید.

شرکت آمازون بسته بندی و ارسال کالا را انجام می‌دهد. همچنین شما می‌توانید بسته بندی و ارسال کالاهایتان را خود انجام دهید. برای ارسال، هزینه اضافی از فروشنده گرفته نمی‌شود. هزینه‌های ارسال از قبل در طرح فروشندگی شما لحاظ شده است. هزینه‌ای که شما باید پرداخت کنید هزینه انبار و دستمزد برای هریک از کالاهای فروش رفته است.

3. فروش و تبلیغ محصولات

گام سوم فروش در آمازون، تبلیغات است. اکنون محصول شما آماده فروش در سایت آمازون است. برای اینکه مشتری را جذب کنید باید عناوین مختصر بر روی محصول قرار دهید و توضیحات محصولات‌ باید روشن و شفاف باشد.

برای دیده شدن بیشتر در سایت و فروش حداکثری می‌توانید هزینه تبلیغات در سایت آمازون را نیز بپردازید. این تبلیغات در کنار نتایج جست و جوی کاربران برای آنان نمایش داده می‌شود و به ازای هر بار کلیک برای شما هزینه در بر دارد که به اصطلاح به آن تبلیغات کلیکی می‌گویند. همچنین وبسایت آمازون کلمات کلیدی را پیشنهاد می‌دهد که در تبلیغات از آن‌ها استفاده کنید و تبلیغات موثرتری داشته باشید.

4. تشویق ارسال نظرات و بازخوردها

نظرات کاربران یکی از عوامل کلیدی برای افزایش فروش به صورت اینترنتی است. داشتن نظرات بیشتر می‌تواند محصولتان را در دید مشتریان قابل اعتماد نشان دهد. یک امکان بسیار جالبی که آمازون در اختیار فروشندگان خود گذاشته، نظرسنجی است. شما می‌توانید پس از فروش هرکالا به خریداران ایمیل بفرستید و نظر آن‌ها را در مورد محصول خود بپرسید و خدمات و کیفیت کار خود را با نظر مشتریان ارتقا دهید.

البته به منظور حفظ حقوق افراد، وبسایت آمازون قوانین سخت گیرانه‌ای تعیین کرده است که به فروشندگان اجازه ارسال مستقیم تبلیغات به مشتریان را نمی‌دهد.

 برای مثال در گذشته برخی از افراد در ازای ارسال نظرات مثبت، به مشتریان کالای رایگان ارسال می‌کردند؛ که شرکت آمازون ارسال چنین ایمیل‌هایی را ممنوع کرد. این ممنوعیت‌ها برای جلوگیری از تبلیغات و به منظور حمایت از کالاهای با کیفیت بالاتر انجام گرفته است.

5. آنالیز عملکرد در آمازون

گام پنجم، آنالیز عملکردتان در آمازون است. در حساب کاربری فروشندگان امکانات مختلفی وجود دارد. فروشندگان می‌توانند در حساب کاربری خود سفارشات هر روز، سفارشات ماهانه، تعداد کل کالاهای فروخته شده، آمار بازدید از صفحه محصول، آمار موجودی و دیگر پارامترهای مختلف را مشاهده کنند.

  همچنین فروشندگان به نمودار مقایسه فروش (Compare Sales) دسترسی دارند. در این نمودار شما مقدار فروش هر روز را با روزهای دیگر مقایسه می‌کنید و تغییرات فروش را در روزهای مختلف هفته و بازه‌های مختلف سال می‌توانید ببینید.

لیست محصولات برای فروش در آمازون

فروش محصولات در سایت آمازون به دو قسمت محصولات آزاد و محصولات نیازمند تایید تقسیم می‌شود. در واقع 15 مورد از دسته بندی‌های سایت آمازون نیازمند تایید سایت هستند. شما برای فروش این محصولات باید درخواست پلن فروش حرفه‌ای بدهید.

فروشگاه آمازون

شرکت آمازون در این دسته بندی‌ها تعداد فروشندگان را محدود کرده و علت این امر حفظ کیفیت محصولات است. پس اگر کالای شما از کیفیت لازم برخوردار است، فرم مخصوص را پر کنید تا سایت آمازون درخواست شما را بررسی و تایید نماید. این بررسی حداکثر 3 روز کاری به طول می‌انجامد و پس از آن شما متوجه خواهید شد که آیا با درخواست شما موافقت شده، یا نیاز به اطلاعات بیشتری دارد.

محصولاتی که فروش آن‌ها آزاد است به شرح زیر هستند:

تجهیزات روشنایی

لوازم کودک

لوازم زیبایی

کتاب

دوربین و عکس

تلفن همراه

لباس و پوشاک

تجهیزات الکترونیکی

صنایع دستی

محصولات حوزه سلامت

خانه و باغبانی

آلات موسیقی

محصولات اداری

محصولات گردشگری و سفر

نرم افزار و بازی‌های کامپیوتری

لوازم ورزشی

ابزار و لوازم خانگی

اسباب بازی

کنسول‌های بازی و بازی‌های آن‌ها

محصولاتی که فروش آن‌ها نیاز به تایید آمازون دارند

تجهیزات موتوری و اتومبیل

محصولات تجاری B2B

سکه‌های جمع آوری شده

جواهرات و محصولات مد و فشن

جواهرات تزئینی

محصولات هنری

محصولات خوراکی

تجهیزات صنعتی و علمی

تجهیزات مسافرتی

کامپیوترهای شخصی

خدمات حرفه‌ای

کفش، کیف دستی، عینک و ساعت

کلکسیون‌های ورزشی

فیلم، دی وی دی و بلوری

هزینه فروش در آمازون

اینجا کلیک کنید و هزینه‌های کالاهای مختلف و هزینه انبار داری را مشاهده کنید. علاوه بر هزینه‌های ثابتی که در بالا به آن اشاره کردیم هزینه‌های متغیر برای هر کالا متفاوت است و به صورت درصدی محاسبه می‌شود.

 UPC چیست؟

شماره سریال ۱۲ رقمی و یک بارکد است که سازمان GS1 در آمریکا این کد را به محصولات اختصاص می‌دهد. این سازمان استانداردهای بین المللی تجاری را تهیه و تدوین می‌کند. این سازمان یک UPC را به طور دائمی به یک محصول در تمام دورانی که در بازار وجود دارد اختصاص می‌دهد پس با وجود تنوع فروشندگان، این کد برای یک کالا همواره ثابت خواهد بود.

کد UPC

SKA چیست؟

 مانند UPC یک کد است که از اعداد و حروف تشکیل شده است. این کد به فروشندگان اجازه می‌دهد که هریک از محصولات موجود در انبارشان را شناسایی کنند. این کد می‌تواند اطلاعات دیگر محصول مانند شرکت سازنده، برند محصول، قیمت، مدل، رنگ و سایز را نیز در بر بگیرد. فروشندگان می‌توانند با سریال SKA  کالاهای موجود در انبار یا فروشگاه خود را به سرعت بررسی و پیدا کنند.

چگونه پولمان را دریافت می کنیم؟

حال باید ببینیم چگونه پول را به حسابمان منتقل کنیم. در اکانت خود مشخصات یک کارت پرداخت مانند مسترکارت یا ویزاکارت را وارد می‌کنیم. شرکت آمازون سهم ما از فروش را پس از 20 روز به حساب ما منتقل می‌کند. سهم ما از فروش حدود 75 درصد از قیمت کالا می‌شود.

آیا از ایران هم می‌شود فروش در آمازون را انجام داد؟

به صورت مستقیم خیر! به دلیل وجود تحریم‌ها، خرید و فروش کالا در ایران از طریق سایت آمازون میسر نیست. اما به روش‌هایی می‌توان این کار را انجام داد. شما می‌توانید در یکی از کشورهای اطراف که مورد تایید آمازون هستند یک حساب بین المللی ایجاد کنید.

آمازون در چه کشورهایی فعالیت دارد؟ و ما در چه کشورهایی می‌‎توانیم بفروشیم؟

آمازون در کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلیس، اسپانیا، هلند، ایتالیا، آلمان، فرانسه، چین، ژاپن، سنگاپور، هند و مکزیک فروش انجام می‌دهد و در این کشورها انبار دارد.

انبار فروشگاه آمازون

با چقدر سرمایه می‌توان فروش در آمازون را شروع کرد؟

پیشنهاد ما این است که با سرمایه 3000 یا 4000 دلاری شروع کنید.

آیا باید مالیات پرداخت کنیم؟

در برخی از ایالت‌های آمریکا پرداخت مالیات توسط سایت آمازون انجام می‌شود و خود شرکت مبلغی را به عنوان مالیات از فروش شما کم می‌کند؛ اما در بسیاری از موارد خود فروشنده باید فرم مالیات را دانلود و تکمیل نماید.

از عوامل موثر در پرداخت مالیات می‌توان نوع محصول و کشوری که فروشنده در آن  قرار دارد را نام برد. در پایان هر سال با در نظر گرفتن سود شما از فروش و با توجه به قوانین آن کشور میزان مالیات شما مشخص می‌شود.

برای برخی از کالاها پرداخت مالیات اجباری است و برای بعضی دیگر خیر. برای مثال محصولاتی که دارای باتری قلمی یا لیتیومی هستند مالیات بالاتری دارند، چون به محیط زیست صدمه وارد می‌کنند و بازیافت نمی‌شوند.

یک فاکتور مهم برای درصد مالیات، شهرها و ایالت‌ها هستند. مثلا در ایالت نوادای امریکا درصد مالیات اجناس ۶ درصد است.

در آخر باید اشاره کنیم که با وجود کسر حدود 20 درصد از فروش توسط شرکت آمازون و پرداخت مالیات از درآمد، باز هم این کسب و کار سود آور است. البته سود شما به محصولی که انتخاب می‌کنید و میزان تبلیغات شما بستگی دارد.

 

خرید از آمازون در ایران

 همانطور که می‌دانید خرید از آمازون برای ایرانیان میسر نیست. در واقع شما نمی‌توانید به صورت مستقیم از سایت آمازون ثبت سفارش انجام دهید. به دلیل مشکلات رایج در فرایند اخذ مستر کارت و ویزا کارت بسیاری از هموطنان گرامی امکان خرید مستقیم از آمازون و پرداخت دلاری را ندارند. به همین دلیل بسیاری از ایرانیان عزیز برای خرید از آمازون از وب‌سایت‌هایی نظیر مالتینا و ایگرد استفاده می‌کنند.

به دلیل ماهیت بین المللی سفارش، همواره هزینه ارسال و حمل و نقل یکی از دغدغه‌های اصلی متقاضیان در خرید از آمازون به شمار می‌رود. موضوعی که به راحتی قابل حل شدن است. با وجود شعب مختلف این برند در سرتاسر دنیا می‌توانید این هزینه را به حداقل برسانید. در این راستا بهتر است به جای خرید از آمازون آمریکا، از شعبه‌‎های امارات و ترکیه استفاده نمایید.

 اما چرا نیاز است از آمازون خریداری کنیم؟ در پاسخ باید گفت گاهی برخی کالاهای مورد نیاز شما در بازار کشور قابل دسترس نیستند یا اصالت کالا برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است و یا شما علاقه‌ دارید از تخفیف‌های ویژه آمازون مانند جمعه سیاه استفاده کنید. از طرفی خرید از آمازون به شما امکان ‌می‌دهد واسطه‌ها را حذف و قیمت تمام شده سفارش خود را به شدت کاهش دهید.

اگر قصد خرید از آمازون را دارید قسمت بعدی مقاله را از دست ندهید، در قسمت بعدی در خصوص چگونگی خرید از آمازون بدون گمرگ، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

 

خرید از آمازون بدون گمرک

همانطور که می‌دانید تنوع محصولات و قیمت پایین دو ویژگی مهم محصولات موجود در آمازون است که افراد سرتاسر جهان را به خرید از این وب سایت ترغیب می‌کند. در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه در خصوص خرید از این سایت در کشور ما، تفاوت ارزش ارز و کنترل قیمت کالای خریداری شده است.

به همین دلیل شرکت‌های بسیاری در کشور با ایجاد ارتباط با آمازون در تلاش هستند، سفارشات شهروندان ایرانی را با حداقل افزایش قیمت به دست خریداران برسانند. این شرکت‌ها با ایجاد امکان خرید از آمازون بدون گمرک و بیمه محصولات، دریافت سریع، به صرفه و بدون مشکل محصوله را نیز تضمین می‌نمایند.

هم اکنون شرکت‌هایی نظیر مالتینا و ایگرد از جمله مهم‌ترین شرکت‌هایی هستند که در زمینه خرید از وبسایت آمازون بدون گمرک فعالیت دارند. جالب است بدانید مالتینا و ایگرد علاوه بر تسهیل خرید از آمازون، واسط خرید از بسیاری از وب‌سایت‌های معتبر دنیا نظیر Ebay نیز هستند.

خرید از طریق ایگرد و مالتینا بسیار آسان است و مانند خرید از دیجی کالا است. شما کافیست در این وب سایت‌ها ثبت نام نمایید، شعبه آمازون مبدا خود را مشخص کنید، محصول مورد نظر خود را جستجو کنید و پس از تکمیل سبد خرید و پرداخت هزینه منتظر دریافت سفارش خود باشید. لازم است بدانید که کلیه محصولات خریداری شده از مالتینا و ایگرد به طور میانگین طی 6 هفته کاری تحویل داده می‌شوند. در این مقاله به بررسی سایت خرید و فروش اینترنتی آمازون پرداختیم. روش‌های فروش و خرید از آمازون را بررسی کردیم و گفتیم که می‌توان به راحتی کالایی را در وبسایت آمازون به فروش رساند و صادر کرد. برای صادرات محصولات خود می‌توانید از کارشناسان مجرب شرکت GTG کمک بگیرید.

نویسنده: عظیمه کریمی

 

بنر call to action بازاریابی صادراتی

 

فروش در آمازون و خرید از آمازون امروزه به یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد اینترنتی تبدیل شده است. خرید از آمازون یک روش معمول برای تهیه اقلام مورد نیاز کاربران اینترنتی است. در این مقاله می‌خواهیم بدانیم وبسایت آمازون چیست؟ آیا فروش در آمازون سودآور است؟ آیا خرید از آمازون به صرفه است؟ چگونه می‌توان محصولات صادراتی‌ خود را در آمازون به فروش رساند؟ فروشگاه آمازون چه امکاناتی برای تبلیغات و افزایش فروش ما دارد؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها و بسیاری سوالات دیگر با ما همراه باشید.  

عناوین مقاله:

خرید و فروش در وبسایت آمازون

بیش از 44 درصد از افراد، جستجوی خود برای خرید را از سایت آمازون (www.amazon.com) آغاز می‌کنند. طبق آمار بیش از 40 درصد آمریکایی‌ها در طول یک ماه حداقل یک خرید از آمازون انجام می‌دهند. پس می‌توان نتیجه گیری کرد که با فروش محصولات صادراتی در آمازون، علاوه بر کسب سود می‌توان به برندسازی نیز کمک کند.

همچنین برای مدیریت بیزینس آنلاین خود، می‌توانید از امکان Seller Central Portal آمازون استفاده کنید و دیگر نیازی به داشتن وب سایت شخصی نیست. این آسان‌ترین راه برای شروع فروشندگی در آمازون است.

آشنایی با آمازون

وبسایت آمازون 23 سال پیش توسط جف بزوس با هدف فروش و معاوضه کتاب‌های دست دوم ساخته شد. این سایت کم کم به بستری برای فروش فایل‌های صوتی و کتاب الکترونیک و در نهایت بستری برای فروش تمامی کالاها تبدیل شد.

آمار زیر در مورد آمازون شما را به وجد خواهد آورد:

  • امروز آمازون ارزشی معادل 140 بیلیون دلار دارد.
  • حدودا 541 هزار کارمند دارد.
  • در آمازون حدودا 235 میلیون محصول ثبت شده است.
  • در هر روز 485 هزار محصول جدید اضافه می‌شود.
  • در آمازون حدودا 2 میلیون فروشنده مشغول کسب درآمد هستند.
  • در یک ثانیه به طور میانگین 306 محصول از سایت آمازون خریداری می‌شود!
  • در هر روز حدودا 14 میلیون دلار فروش محصول اتفاق می‌افتد!
  • دیکشنری و آرشیو کل محصولاتی که در دنیا تولید می‌شود، در آمازون لیست شده‌اند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با یکی از سودآورترین روش‌های فروش در دنیا آشنا کنیم.

 

بنر call to action بازاریابی صادراتی

 

چرا باید آمازون را به عنوان بستر فروش انتخاب کنیم؟

شاید فکر کنید که داشتن یک وبسایت برای محصولتان کافی است و می‌توانید در آن اقدام به فروش محصول صادراتی کنید. اما در حقیقت حضور داشتن در چنین فروشگاه بزرگی می‌تواند فروش و درآمد شما را بسیار بیشتر کند چرا که آمازون پربازدیدترین فروشگاه اینترنتی در دنیا است. در دنیای اینترنت بازدیدکننده بیشتر، فروش بیشتر را به همراه خواهد داشت.

چرا خرید از آمازون به صرفه است؟

از بزرگترین خرده فروش‌های آنلاین، آمازون است. البته این سایت فقط یک خرده فروش نیست. بلکه به عنوان یکی از اولین توزیع کننده‌ها در محصولات مختلف نیز عمل می‌کند. قیمت محصولات عرضه شده در سایت آمازون در سراسر جهان یکسان است و قیمتی که برای محصول در نظر گرفته شده، نسبت به بسیاری از فروشگاه‌های دیگر پایین‌تر است، به همین دلیل خرید از سایت آمازون به صرفه است.

کالا را از کجا تهیه کنیم؟

امروزه چین بزرگترین تولید کننده جهان است. حتی اگر قسمتی از محصولات شما در ایران تولید نمی‌شود، می‌توانید آن محصولات را به چین سفارش دهید و از آنجا خریداری کنید. حتی لازم نیست به چین سفر کنید. کافی است از طریق سایت علی بابا سفارش دهید و مبلغ آن را پرداخت کنید. برای مطالعه بیشتر در مورد خرید از علی بابا کلیک کنید.

اصلی‌ترین روش‌های فروش در آمازون

آمازون بزرگ‌ترین سایت تجارت الکترونیک در جهان محسوب می‌شود و به همین دلیل فروش محصولات شما در این سایت، می‌تواند تعداد مخاطبین بسیار زیادی را برای محصولات شما فراهم کند. اما چگونه می‌توانید محصولات خود را در آمازون به فروش برسانید؟ بهترین روش‌های موجود برای فروش در آمازون چیست؟ برای فروش در آمازون روش‌های متعددی وجود دارد. در این قسمت از مقاله به توضیح اصلی‌ترین روش‌ها می‌پردازیم.

مهم‌ترین روش‌های فروش در آمازون را می‌توان در قالب موارد زیر بررسی کرد:

* روش  Fulfilled by Merchant (FBM)

* متد Fulfilled by Amazon (FBA)

* فروش از طریق Multi-Channel Fulfillment (MCF)

* فروش به وسیله Seller Fulfilled Prime (SFP)

روش های فروش در آمازون

روش  FBM (FULFILLMENT BY MERCHANT)

در این روش، کلیه مسئولیت بسته‌بندی و ارسال محصول و امور مربوط به مرجوع کردن کالا، تعویض کالا، بازگرداندن هزینه محصول و خدمات مشتریان به عهده فروشنده خواهد بود. FBM را می‌توان از طریق فروشنده به صورت مستقیم یا با شراکت با یک ارائه‌دهنده خدمات لجستیکی شخص ثالث مدیریت کرد.

در روش MERCHANT بر خلاف fulfillment  و Seller Fulfilled ، محصولات شما در دسته PRIME قرار نمی‌گیرند و تاجر مسئول ذخیره موجودی، انجام سفارش، برگرداندن و خدمات مشتری است. این روش معمولا تنها روشی است که برای فروشندگان جدید در آمازون در دسترس است. در حالی که روش‌هایی مانند FBA به اخذ چند تایدیه نیاز دارند.

مهم‌ترین تفاوت روش FBM با روش FBA، سرعت خدمات رسانی و ارسال کالا است. اما این روش ویژگی‌های منحصر به فردی را نیز در اختیار فروشندگان قرار می‌دهد.

موارد زیر مهم‌ترین ویژگی‌های روش FBM به عنوان یک روش فروش در آمازون است:  

1 . دسترسی به بانک مشتریان آمازون با صرف کارمزد کمتر

2 . عدم نیاز به کسب تایدیه و گذر از الزامات سختگیرانه آمازون

3 . بهبود کنترل بر کسب و کار

4 . ارائه پشتیبانی بهتر

از طرفی عدم اخذ نشانPRIME  آمازون، صرف زمان بیشتر برای تحقق اهداف تجاری و هزینه‌های انبارداری، مهم‌ترین نکات منفی است که در صورت استفاده از این روش با آن مواجه خواهید شد. اما این روش چگونه کار می‌کند؟ هزینه‌های آمازون در این روش به چه شکل است؟

 

هزینه‌های فروش در آمازون به روش FBM

متد فروش FBM  آمازون بر اساس یک ساختار مبتنی بر کارمزد کار می‌کند و سه کارمزد اصلی شامل هزینه‌های ارجاع، هزینه اشتراک ماهانه و کارمزد برای هر کالای فروخته شده، وجود دارد. در ادامه مقاله هر کدام از این موارد را شرح می‌دهیم.

1  . هزینه‌های ارجاع (Referral fees)

از آنجایی که محصولات شما در آمازون لیست‌ می‌شوند، هر فروش ثبت شده در آمازون به عنوان یک ارجاع در نظر گرفته می‌شود. هزینه ارجاع به نوع محصول بستگی داشته و بین 4 تا 6 درصد متغیر است. برای مشاهده هزینه‌های هر نوع محصول، می‌توانید جدول هزینه ارجاع را در وب سایت آمازون بررسی کنید.

 

2 . هزینه اشتراک ماهانه (Monthly subscription fee)

آمازون هزینه اشتراکی را برای سرویس  FBMپرو ارائه می‌دهد که هزینه آن 39.99 دلار در ماه است. با عضویت در این طرح، می‌توانید از هزینه‌های اضافی در هنگام فروش محصول جلوگیری کنید.

 

 3 . کارمزد فروش هر کالا (Per-item selling fee)

در این متد به ازای فروش هر محصول 0.99 دلار توسط آمازون دریافت می‌شود. لازم به ذکر است اگر برای طرح Pro FBM ثبت نام کنید، این هزینه قابل چشم پوشی است.

 

روش  FBA (FULFILLMENT BY AMAZON)

در این روش بی دردسر، شما اختیار تمام کارها را به آمازون می‌سپارید. تمام کاری که باید انجام دهید ارسال محصولات خود به یکی از انبارهای آمازون است.

آن‌ها سفارش مشتریان را دریافت می‌کنند و هر زمان شخصی محصول شما را سفارش می‌دهد، آمازون کلیه کارها را به عهده می‌گیرد. بازرگانان اکثرا از این روش استفاده ‌می‌کنند چراکه نیاز به داشتن دفتر و نمایندگی در کشور دیگر ندارد.

همچنین می‌توانید امور مربوط به خدمات مشتریان را نیز به آمازون بسپارید، اما بهتر است خودتان این کار را انجام دهید، چون با دانشی که درباره محصولات خود دارید می‌توانید تجربه خرید خوشایندتری برای مشتریان رقم بزنید.

 

در روش FBA، صاحب کسب و کار چه مواردی را کنترل می‌کند؟

برای استفاده از این متد در فروش در آمازون بهتر است  بدانید مسئولیت چه چیزی بر عهده شما خواهد بود؟ سه جنبه مهم فروش از طریق FBA وجود دارد که شما کنترل کامل آنها را دارید:

1 . انتخاب محصولاتی که می‌فروشید

2 . مدیریت موجودی

3 . بازاریابی محصولات

 

ویژگی روش FBA در فروش آمازون چیست؟

این روش فروش در آمازون ویژگی‌های بسیاری را در خدمت شما می‌گذارد. ویژگی‌هایی که در قالب پنج دسته بندی قابل بررسی است.

5 دسته‌بندی ویژگی‌های FULFILLMENT BY AMAZON به شرح زیر است:

1 . مزایای مدیریت فرآیند

 *  مدیریت انبار

 *  مدیریت بسته‌بندی

 * مدیریت ارسال برای مشتری

*  پشتیبانی مداوم مشتری

* پیگیری بسته

* مدیریت بازخورد

* پیگیری بازپرداخت

2 . مدیریت میزان بازده

3 . کاهش هزینه‌های حمل و نقل

4 . عدم نیاز به انبار برای ذخیره محصولات

5 . فروش جهانی

Fulfillment by Amazon

روش  MCF (Multi-Channel Fulfillment)

آمازون چند کانالی Fulfillment یک سرویس تکمیلی فروش در آمازون است که از انبارهای آمازون برای ذخیره محصولات استفاده می‌کند و سفارشات را هم برای وب سایت آمازون و هم برای وب سایت یک برند انجام می‌دهد.

برنامه چند کانالی Fulfillment زیرمجموعه‌ای از سرویس Fulfillment by Amazon (FBA) است. این سرویس به نوعی ترکیبی از دو سرویس FBA و FBM است.

 

مزایا و معایب  MCF  که باید بدانید

مهم‌ترین مزایای سرویس فروش چند کانالی Fulfillment به شرح زیر است:

1 . ذخیره موجودی در انبار آمازون

2 . استفاده از تکنولوژی‌های آمازون

3 . حمل و نقل سریع

و در مقابل مهم‌ترین معایب این متد شامل عدم پشتیبانی از کانال‌های فروش نظیرBigCommerce ، Walmart  و Ebay، محدودیت‌هایی در محصولات فروخته شده، درج برند آمازون بر محصولات، عدم پشتیبانی از بازگشت و عدم حمل و نقل بین المللی است.

 

روش  SFP (Seller Fulfilled Prime)

Seller Fulfilled Prime یک متد فروش در آمازون طبق بهره‌وری از سرویس Prime آمازون است که به شما امکان می‌دهد به طور مستقیم از انبار خود به مشتریان داخلی به صورت Prime، سفارش تحویل دهید.

با نمایش نشان پرایم، متعهد می‌شوید که سفارشات را با تحویل دو روزه بدون هزینه اضافی برای مشتریان Prime انجام دهید.

همچنین می‌توانید امور مربوط به خدمات مشتریان را نیز به آمازون بسپارید، اما بهتر است خودتان این کار را انجام دهید، چون با دانشی که درباره محصولات خود دارید می‌توانید تجربه خرید خوشایندتری برای مشتریان رقم بزنید.

اخذ تایید پیش از فروش در آمازون

در ابتدا باید به این نکته توجه کرد که فروشندگی در آمازون نیازمند مدارک مورد تایید است. البته باید در یکی از کشورهای مورد تایید آمازون باشد. در وبسایت آمازون، 20 دسته بندی محصول وجود دارد که فروش آن‌ها در سایت بلامانع است. اگر محصولات در این دسته بندی‌ها قرار داشته باشند نیازی به گرفتن تایید نیست.

بعد از آن باید اکانت خود را انتخاب کنید. به عنوان فروشنده شما می‌توانید یکی از دو نوع اکانت حرفه‌ای «professional account» یا فردی «individual account» را انتخاب کنید. تفاوت این دو اکانت در این است که در اولی می‌توانید با پرداخت 99/39 دلار حق عضویت، هر تعداد محصول که می‌خواهید بفروشید. در دومی نیازی به پرداخت حق عضویت ماهانه نیست، اما به ازای هر محصولی که می‌فروشید، باید 99 سنت بپردازید. باید توجه داشت که برای هر دو اکانت پس از فروش یک محصول باید هزینه‌های دیگری هم بپردازید.

مراحل فروش در آمازون

1. یک حساب کاربری فروشنده ثبت کنید و محصولاتتان را در لیست مورد نظر قرار دهید.

برای ثبت یک اکانت فروشنده در آمازون، وارد Amazon Seller Center شوید و روی دکمه Start selling  کلیک کنید. اگر از قبل حساب دارید می‌توانید با استفاده از Amazon Seller Center به مدیریت حساب فروش خود بپردازید.

مشخصات پروفایل خود را تکمیل کنید و لیست محصولات خود را در آمازون قرار دهید. اگر طرح شخصی را انتخاب کرده‌اید می‌توانید محصولات را تک به تک، و اگر طرح حرفه‌ای را انتخاب کرده‌اید می‌توانید محصولات را به صورت دسته بندی وارد سایت کنید.

اگر محصولات صادراتی شما در گذشته در آمازون فروخته شده‌اند، اکنون شما اطلاعات مربوط به محصول خود مانند حجم را وارد کنید. اما اگر محصولتان جدید است و قبلا در سایت آمازون موجود نبوده، شرایط متفاوتی خواهد داشت.

برای این کار شما باید کد جهانی محصول (UPC) را پیدا کنید و تعداد موجود در انبار (SKA)، نام محصول، توضیحات و قیمت را ذکر کنید.

 بعد از انتخاب اکانت مورد نظر خود، می‌توانید ثبت نام کرده و اکانت Seller Central خود را بسازید.

2. شرایط ارسال محصول ‌خود را تنظیم کنید.

حتی اگر محصولات خود را از طریق آمازون به فروش می‌رسانید، همچنان می‌توانید خودتان آن‌ها را ارسال کنید. اما باید در نظر داشته باشید که آمازون سرویس ارسال منحصر به فرد و فوق‌العاده پیشرفته‌ای را در اختیار تمام فروشندگانی که از این پلتفرم برای خود استفاده می‌کنند قرار می‌دهد؛ بنابراین کافی است محصولات‌تان را به یکی از مراکز ارسال آمازون بفرستید.

شرکت آمازون بسته بندی و ارسال کالا را انجام می‌دهد. همچنین شما می‌توانید بسته بندی و ارسال کالاهایتان را خود انجام دهید. برای ارسال، هزینه اضافی از فروشنده گرفته نمی‌شود. هزینه‌های ارسال از قبل در طرح فروشندگی شما لحاظ شده است. هزینه‌ای که شما باید پرداخت کنید هزینه انبار و دستمزد برای هریک از کالاهای فروش رفته است.

3. فروش و تبلیغ محصولات

گام سوم فروش در آمازون، تبلیغات است. اکنون محصول شما آماده فروش در سایت آمازون است. برای اینکه مشتری را جذب کنید باید عناوین مختصر بر روی محصول قرار دهید و توضیحات محصولات‌ باید روشن و شفاف باشد.

برای دیده شدن بیشتر در سایت و فروش حداکثری می‌توانید هزینه تبلیغات در سایت آمازون را نیز بپردازید. این تبلیغات در کنار نتایج جست و جوی کاربران برای آنان نمایش داده می‌شود و به ازای هر بار کلیک برای شما هزینه در بر دارد که به اصطلاح به آن تبلیغات کلیکی می‌گویند. همچنین وبسایت آمازون کلمات کلیدی را پیشنهاد می‌دهد که در تبلیغات از آن‌ها استفاده کنید و تبلیغات موثرتری داشته باشید.

4. تشویق ارسال نظرات و بازخوردها

نظرات کاربران یکی از عوامل کلیدی برای افزایش فروش به صورت اینترنتی است. داشتن نظرات بیشتر می‌تواند محصولتان را در دید مشتریان قابل اعتماد نشان دهد. یک امکان بسیار جالبی که آمازون در اختیار فروشندگان خود گذاشته، نظرسنجی است. شما می‌توانید پس از فروش هرکالا به خریداران ایمیل بفرستید و نظر آن‌ها را در مورد محصول خود بپرسید و خدمات و کیفیت کار خود را با نظر مشتریان ارتقا دهید.

البته به منظور حفظ حقوق افراد، وبسایت آمازون قوانین سخت گیرانه‌ای تعیین کرده است که به فروشندگان اجازه ارسال مستقیم تبلیغات به مشتریان را نمی‌دهد.

 برای مثال در گذشته برخی از افراد در ازای ارسال نظرات مثبت، به مشتریان کالای رایگان ارسال می‌کردند؛ که شرکت آمازون ارسال چنین ایمیل‌هایی را ممنوع کرد. این ممنوعیت‌ها برای جلوگیری از تبلیغات و به منظور حمایت از کالاهای با کیفیت بالاتر انجام گرفته است.

5. آنالیز عملکرد در آمازون

گام پنجم، آنالیز عملکردتان در آمازون است. در حساب کاربری فروشندگان امکانات مختلفی وجود دارد. فروشندگان می‌توانند در حساب کاربری خود سفارشات هر روز، سفارشات ماهانه، تعداد کل کالاهای فروخته شده، آمار بازدید از صفحه محصول، آمار موجودی و دیگر پارامترهای مختلف را مشاهده کنند.

  همچنین فروشندگان به نمودار مقایسه فروش (Compare Sales) دسترسی دارند. در این نمودار شما مقدار فروش هر روز را با روزهای دیگر مقایسه می‌کنید و تغییرات فروش را در روزهای مختلف هفته و بازه‌های مختلف سال می‌توانید ببینید.

لیست محصولات برای فروش در آمازون

فروش محصولات در سایت آمازون به دو قسمت محصولات آزاد و محصولات نیازمند تایید تقسیم می‌شود. در واقع 15 مورد از دسته بندی‌های سایت آمازون نیازمند تایید سایت هستند. شما برای فروش این محصولات باید درخواست پلن فروش حرفه‌ای بدهید.

فروشگاه آمازون

شرکت آمازون در این دسته بندی‌ها تعداد فروشندگان را محدود کرده و علت این امر حفظ کیفیت محصولات است. پس اگر کالای شما از کیفیت لازم برخوردار است، فرم مخصوص را پر کنید تا سایت آمازون درخواست شما را بررسی و تایید نماید. این بررسی حداکثر 3 روز کاری به طول می‌انجامد و پس از آن شما متوجه خواهید شد که آیا با درخواست شما موافقت شده، یا نیاز به اطلاعات بیشتری دارد.

محصولاتی که فروش آن‌ها آزاد است به شرح زیر هستند:

تجهیزات روشنایی

لوازم کودک

لوازم زیبایی

کتاب

دوربین و عکس

تلفن همراه

لباس و پوشاک

تجهیزات الکترونیکی

صنایع دستی

محصولات حوزه سلامت

خانه و باغبانی

آلات موسیقی

محصولات اداری

محصولات گردشگری و سفر

نرم افزار و بازی‌های کامپیوتری

لوازم ورزشی

ابزار و لوازم خانگی

اسباب بازی

کنسول‌های بازی و بازی‌های آن‌ها

محصولاتی که فروش آن‌ها نیاز به تایید آمازون دارند

تجهیزات موتوری و اتومبیل

محصولات تجاری B2B

سکه‌های جمع آوری شده

جواهرات و محصولات مد و فشن

جواهرات تزئینی

محصولات هنری

محصولات خوراکی

تجهیزات صنعتی و علمی

تجهیزات مسافرتی

کامپیوترهای شخصی

خدمات حرفه‌ای

کفش، کیف دستی، عینک و ساعت

کلکسیون‌های ورزشی

فیلم، دی وی دی و بلوری

هزینه فروش در آمازون

اینجا کلیک کنید و هزینه‌های کالاهای مختلف و هزینه انبار داری را مشاهده کنید. علاوه بر هزینه‌های ثابتی که در بالا به آن اشاره کردیم هزینه‌های متغیر برای هر کالا متفاوت است و به صورت درصدی محاسبه می‌شود.

 UPC چیست؟

شماره سریال ۱۲ رقمی و یک بارکد است که سازمان GS1 در آمریکا این کد را به محصولات اختصاص می‌دهد. این سازمان استانداردهای بین المللی تجاری را تهیه و تدوین می‌کند. این سازمان یک UPC را به طور دائمی به یک محصول در تمام دورانی که در بازار وجود دارد اختصاص می‌دهد پس با وجود تنوع فروشندگان، این کد برای یک کالا همواره ثابت خواهد بود.

کد UPC

SKA چیست؟

 مانند UPC یک کد است که از اعداد و حروف تشکیل شده است. این کد به فروشندگان اجازه می‌دهد که هریک از محصولات موجود در انبارشان را شناسایی کنند. این کد می‌تواند اطلاعات دیگر محصول مانند شرکت سازنده، برند محصول، قیمت، مدل، رنگ و سایز را نیز در بر بگیرد. فروشندگان می‌توانند با سریال SKA  کالاهای موجود در انبار یا فروشگاه خود را به سرعت بررسی و پیدا کنند.

چگونه پولمان را دریافت می کنیم؟

حال باید ببینیم چگونه پول را به حسابمان منتقل کنیم. در اکانت خود مشخصات یک کارت پرداخت مانند مسترکارت یا ویزاکارت را وارد می‌کنیم. شرکت آمازون سهم ما از فروش را پس از 20 روز به حساب ما منتقل می‌کند. سهم ما از فروش حدود 75 درصد از قیمت کالا می‌شود.

آیا از ایران هم می‌شود فروش در آمازون را انجام داد؟

به صورت مستقیم خیر! به دلیل وجود تحریم‌ها، خرید و فروش کالا در ایران از طریق سایت آمازون میسر نیست. اما به روش‌هایی می‌توان این کار را انجام داد. شما می‌توانید در یکی از کشورهای اطراف که مورد تایید آمازون هستند یک حساب بین المللی ایجاد کنید.

آمازون در چه کشورهایی فعالیت دارد؟ و ما در چه کشورهایی می‌‎توانیم بفروشیم؟

آمازون در کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلیس، اسپانیا، هلند، ایتالیا، آلمان، فرانسه، چین، ژاپن، سنگاپور، هند و مکزیک فروش انجام می‌دهد و در این کشورها انبار دارد.

انبار فروشگاه آمازون

با چقدر سرمایه می‌توان فروش در آمازون را شروع کرد؟

پیشنهاد ما این است که با سرمایه 3000 یا 4000 دلاری شروع کنید.

آیا باید مالیات پرداخت کنیم؟

در برخی از ایالت‌های آمریکا پرداخت مالیات توسط سایت آمازون انجام می‌شود و خود شرکت مبلغی را به عنوان مالیات از فروش شما کم می‌کند؛ اما در بسیاری از موارد خود فروشنده باید فرم مالیات را دانلود و تکمیل نماید.

از عوامل موثر در پرداخت مالیات می‌توان نوع محصول و کشوری که فروشنده در آن  قرار دارد را نام برد. در پایان هر سال با در نظر گرفتن سود شما از فروش و با توجه به قوانین آن کشور میزان مالیات شما مشخص می‌شود.

برای برخی از کالاها پرداخت مالیات اجباری است و برای بعضی دیگر خیر. برای مثال محصولاتی که دارای باتری قلمی یا لیتیومی هستند مالیات بالاتری دارند، چون به محیط زیست صدمه وارد می‌کنند و بازیافت نمی‌شوند.

یک فاکتور مهم برای درصد مالیات، شهرها و ایالت‌ها هستند. مثلا در ایالت نوادای امریکا درصد مالیات اجناس ۶ درصد است.

در آخر باید اشاره کنیم که با وجود کسر حدود 20 درصد از فروش توسط شرکت آمازون و پرداخت مالیات از درآمد، باز هم این کسب و کار سود آور است. البته سود شما به محصولی که انتخاب می‌کنید و میزان تبلیغات شما بستگی دارد.

 

خرید از آمازون در ایران

 همانطور که می‌دانید خرید از آمازون برای ایرانیان میسر نیست. در واقع شما نمی‌توانید به صورت مستقیم از سایت آمازون ثبت سفارش انجام دهید. به دلیل مشکلات رایج در فرایند اخذ مستر کارت و ویزا کارت بسیاری از هموطنان گرامی امکان خرید مستقیم از آمازون و پرداخت دلاری را ندارند. به همین دلیل بسیاری از ایرانیان عزیز برای خرید از آمازون از وب‌سایت‌هایی نظیر مالتینا و ایگرد استفاده می‌کنند.

به دلیل ماهیت بین المللی سفارش، همواره هزینه ارسال و حمل و نقل یکی از دغدغه‌های اصلی متقاضیان در خرید از آمازون به شمار می‌رود. موضوعی که به راحتی قابل حل شدن است. با وجود شعب مختلف این برند در سرتاسر دنیا می‌توانید این هزینه را به حداقل برسانید. در این راستا بهتر است به جای خرید از آمازون آمریکا، از شعبه‌‎های امارات و ترکیه استفاده نمایید.

 اما چرا نیاز است از آمازون خریداری کنیم؟ در پاسخ باید گفت گاهی برخی کالاهای مورد نیاز شما در بازار کشور قابل دسترس نیستند یا اصالت کالا برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است و یا شما علاقه‌ دارید از تخفیف‌های ویژه آمازون مانند جمعه سیاه استفاده کنید. از طرفی خرید از آمازون به شما امکان ‌می‌دهد واسطه‌ها را حذف و قیمت تمام شده سفارش خود را به شدت کاهش دهید.

اگر قصد خرید از آمازون را دارید قسمت بعدی مقاله را از دست ندهید، در قسمت بعدی در خصوص چگونگی خرید از آمازون بدون گمرگ، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

 

خرید از آمازون بدون گمرک

همانطور که می‌دانید تنوع محصولات و قیمت پایین دو ویژگی مهم محصولات موجود در آمازون است که افراد سرتاسر جهان را به خرید از این وب سایت ترغیب می‌کند. در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه در خصوص خرید از این سایت در کشور ما، تفاوت ارزش ارز و کنترل قیمت کالای خریداری شده است.

به همین دلیل شرکت‌های بسیاری در کشور با ایجاد ارتباط با آمازون در تلاش هستند، سفارشات شهروندان ایرانی را با حداقل افزایش قیمت به دست خریداران برسانند. این شرکت‌ها با ایجاد امکان خرید از آمازون بدون گمرک و بیمه محصولات، دریافت سریع، به صرفه و بدون مشکل محصوله را نیز تضمین می‌نمایند.

هم اکنون شرکت‌هایی نظیر مالتینا و ایگرد از جمله مهم‌ترین شرکت‌هایی هستند که در زمینه خرید از وبسایت آمازون بدون گمرک فعالیت دارند. جالب است بدانید مالتینا و ایگرد علاوه بر تسهیل خرید از آمازون، واسط خرید از بسیاری از وب‌سایت‌های معتبر دنیا نظیر Ebay نیز هستند.

خرید از طریق ایگرد و مالتینا بسیار آسان است و مانند خرید از دیجی کالا است. شما کافیست در این وب سایت‌ها ثبت نام نمایید، شعبه آمازون مبدا خود را مشخص کنید، محصول مورد نظر خود را جستجو کنید و پس از تکمیل سبد خرید و پرداخت هزینه منتظر دریافت سفارش خود باشید. لازم است بدانید که کلیه محصولات خریداری شده از مالتینا و ایگرد به طور میانگین طی 6 هفته کاری تحویل داده می‌شوند. در این مقاله به بررسی سایت خرید و فروش اینترنتی آمازون پرداختیم. روش‌های فروش و خرید از آمازون را بررسی کردیم و گفتیم که می‌توان به راحتی کالایی را در وبسایت آمازون به فروش رساند و صادر کرد. برای صادرات محصولات خود می‌توانید از کارشناسان مجرب شرکت GTG کمک بگیرید.

نویسنده: عظیمه کریمی

 

بنر call to action بازاریابی صادراتی

 

مطالب مرتبط

Comments (13)

سلام وقت بخیر ،من کالای بسیار شیک و کیفیت دکوری و خانه تولید میکنم،چطور میتونم به کمک شما کالام رو تو آمازون بفروشم؟

عکس و ویدئو کوتاه از محصول، در حد ۱۰ تا ۱۵ ثانیه، در واتسپ ۰۹۹۱۶۶۸۰۶۵۵ ارسال کنید
و توضیحات جنس محصول
بررسی میشه و در صورت امکان همکاری، اطلاع داده میشه

سلام وقت بخیر
من تولید کننده دکمه هستم در ایران با ثبت برند
به صورت غیر مستقیم چطور میتونم فروش داشته باشم در آمازون؟

سلام ارادت بنده میخوام بدونم برای اینکه از دوبی به سایر نقاط دنیا بتونم کالام که جزو الات موسیقی هستش از طریق امازون بفروشم

سلام وقت بخیر
نیاز به وجود و همکاری یک شرکت واسطه در امارات دارید که در این زمینه با شما همکاری کنه
ما در زمینه موسیقی فعالیت نداریم

سلام من میخام کفش بفروشم شرایط شما چجوریه

کفش در آمازون کار نمیکنیم
صرفا لوازم دکوری

سلام وقت بخیر بنده تولید لوستر مدرن و خاص با کیفیت بالا هستم
چطور میتونم توسط شما در آمازون فروش داسته باشم
ممنون Asghari

سلام عکس و ویدئو کوتاه از محصول، در حد ۱۰ تا ۱۵ ثانیه، در واتسپ ۰۹۹۱۶۶۸۰۶۵۵ ارسال کنید
و توضیحات جنس محصول
بررسی میشه و در صورت امکان همکاری، اطلاع داده میشه

سلام وقت بخیر ببخشید یک سوال داشتم کسی بصورت pdf فروش داشته ممنون میشم کمکم کنید

سلام
ممنون از اطلاعات مفید شما
چطور میتونم از ایران
فروش کتابم رو به صورت pdf در سایت آمازون بفروشم.
آیا این مدل فروش هم به یک حساب بین المللی در کشورهای مورد داره؟
و اینکه برای ایجاد این حساب باید به یکی از این کشورها سفر کنم یا راه دیگه ای هم هست؟

برای فروش در آمازون، نیاز به شرکتی در یک کشور غیر تحریمی دارید، که از طریق اون شرکت، در آمازون ثبت نام و اعتبارسنجی بشید
و شروع به فعالیت کنید
یا از شرکت های دیگه که این کارو رو انجام میدم استفاده کنید و به اون ها درصد بدید
شرکت ما در زمینه کتاب، امکان فعالیت با شمارو نداره

لطفا در صورت امکان بفرمائید به چه روشی حساب برای سایت باز شود در ایران چگونه حساب برای آمازون باشد

یک نظر بگذارید

مشاوره رایگان