تهران، فرشته، خیابان مریم غربی ساختمان کوئین سنتر طبقه اول واحد 106

واردات کامیون

عناوین مقاله:

با شنیدن کلمه واردات کامیون سوالات زیر در ذهن افراد نقش می‌بندد: چرا کشورمان نیازمند واردات کامیون است؟ آیا با واردات کامیون می‌توان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را سر و سامان داد؟ چه زمانی مجوز صدور واردات کامیون صادر خواهد شد؟ با توجه به اینکه کامیون‌ها و کشنده‌­ها سهم عظیمی از حمل و نقل جاده‌ای را به خود اختصاص داده‌­اند، واردات کامیون موجب ورود جدیدترین تکنولوژی این خودروها به کشور شده که در کاهش هزینه‌ها و سهولت در حمل و نقل، نقش به سزایی دارد. از مزیت‌­های خاص کامیون­‌ها و کشنده‌­ها می‌­توان به سرعت انتقال کالا، گسترش شبکه توزیع و سهولت دسترسی نسبت به سایر راه‌های حمل و نقل از جمله حمل و نقل دریایی و ریلی اشاره کرد؛ بنابراین با واردات کامیون، کمک شایانی به حمل و نقل جاده‌ای و افزایش رفاه افراد مشغول در این حوزه از جمله رانندگان خواهد شد.

کشورمان ایران، با نیم قرن سابقه در تولید خودروهای سنگین از جمله کشورهای بزرگ تولید کننده کامیون در جهان به شمار می‌­رود. همچنین اولین سرمایه گذاری خارجی مستقیم در بخش خودروی کشور، توسط کارخانه بنز در بخش خودورهای سنگین انجام شد. 

واردات کامیون

واردات کامیون به کشور: راهی برای کاهش هزینه‌ها و سهولت در حمل و نقل جاده‌ای

عبور کامیون‌ها از مرزها و ورود به کشور، یک فرصت بزرگ برای کاهش هزینه‌ها و افزایش سهولت در حمل و نقل جاده‌ای است. با استفاده از روش‌های نوین و مدرن در واردات کامیون‌ها، می‌توان هزینه‌های حمل و نقل را به حداقل رساند و فرایند ورود و ترخیص کامیون‌ها را سریع‌تر و آسان‌تر کرد.

یکی از راهکارهای مهم در کاهش هزینه‌ها، استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در کامیون‌ها است. بهبود مصرف سوخت، استفاده از سیستم‌های هوشمند جهت کنترل و مدیریت بهینه مسیرها، و استفاده از سیستم‌های GPS برای ردیابی دقیق موقعیت کامیون‌ها، از جمله اقداماتی هستند که می‌توانند هزینه‌های حمل و نقل را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

همچنین، اصلاح و بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای نیز می‌تواند به سهولت و کاهش هزینه‌ها در ورود کامیون‌ها کمک کند. بهبود شبکه جاده‌ای، ایجاد تسهیلات و امکانات مناسب برای ترخیص سریع و آسان کامیون‌ها در مرزها، و تسهیل در انجام مراحل مربوط به ورود و ترخیص کالاها، از جمله اقداماتی هستند که می‌توانند فرآیند ورود کامیون‌ها را ساده‌تر و کارآمدتر کنند.

با بهره‌گیری از این راهکارها و اقدامات، می‌توان در واردات کامیون به کشور، هزینه‌ها را به حداقل رساند و سهولت در حمل و نقل جاده‌ای را افزایش داد. این امر نه تنها به اقتصاد کشور کمک می‌کند، بلکه به تسهیل و راحتی کسانی که در حمل و نقل جاده‌ای مشغول به کار هستند نیز کمک می‌کند.

واردات کامیون‌های سه سال کارکرد

در حال حاضر ناوگان حمل و نقل کشور بسیار فرسوده شده است. در سال‌­های اخیر طرح­‌های زیادی برای نوسازی ارائه شده که جوابگو نبوده و با شکست مواجه شده‌اند. یکی از این طرح­‌ها برای نوسازی ناوگان عمومی کشور، واردات کامیون های سه سال کارکرد اروپایی، ژاپنی و کره‌­ای بوده که برخلاف طرح‌­های قبلی با جدیت بیشتری دنبال می‌­شود.

بنر call to action بازاریابی صادراتی

با توجه به بالا بودن سن ناوگان عمومی کشور و فرسودگی ناشی از آن، خسارات فراوان و اجتناب ناپذیری به اقتصاد کشورمان وارد می­‌شود.

بخشی از این هزینه­‌ها شامل: میزان مصرف سوخت بالا، میزان آلایندگی و هزینه‌های سرسام آور ناشی از تعمیر قطعات و نگهداری کامیون های فرسوده می‌باشد؛ به همین دلیل نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از اهمیت بالایی برخوردار است.

دبیر انجمن صنفی کامیون داران کشور ضمن موافقت با واردات مدل‌های سه سال کارکرده اروپایی، ژاپنی و کره‌ای، بیان کرد: « باید این موضوع را در نظر داشت ناوگان چینی که طی سال‌های اخیر توسط شرکت‌های خودروساز وارد کشور شده، با تکنولوژی فرسوده اروپا تامین می‌شود. چه بسا خودروسازان مدل‌هایی را وارد ناوگان کرده‌اند که خسارت آن‌ها در مقایسه با مدل‌های فرسوده بسیار بیشتر است. در این شرایط و با توجه به کامیون‌های بی‌کیفیت چینی که به کشور وارد شده ناگزیریم بپذیریم در زمینه واردات کامیون‌های صفر کیلومتر با محدودیت روبرو هستیم. بنابراین واردات کامیون­‌های سه سال کارکرد اروپایی صرفه بیشتری داشته و عملا برای اقتصاد کشور بهتر است.

کامیون های قرمز

نوسازی ناوگان حمل و نقل

با توجه به بالا بودن میانگین سن کامیون­‌ها که 17.8 سال است، مزایای نوسازی این ناوگان بر کسی پوشیده نیست و به همین جهت واردات کامیون­‌های سه سال کارکرد در دستور اجراست. در این طرح 4 گروه می­‌توانند خودروهای وارداتی سه ساله اروپایی را ثبت نام کنند که شامل: تولید کنندگان داخلی ناوگان، شرکت‌های حمل ‌و نقل بزرگ مقیاس با مجوز واردات، شرکت‌های وارد کننده دارای مجوز از وزارت صمت و مالکان حقیقی و حقوقی کامیون‌های فرسوده. بسیاری از کارشناسان و شرکت­‌های حمل و نقل معتقدند اجرای طرح  نوسازی ناوگان فرسوده و واردات کامیون‌های سه ساله اروپایی می­‌تواند گره‌گشای فرسودگی این ناوگان باشد و جان تازه‌­ای به این ناوگان ببخشد.

برخی نکات در رابطه با طرح واردات کامیون‌های سه سال کارکرد

گروه­‌هایی که برای واردات این کامیون‌ها تعیین شده باعث انحصاری شدن خودروها و افزایش چند برابری قیمت آن‌­ها می­‌شود. همچنین این گروه‌­ها مشکلات زیادی برای رانندگان ایجاد کرده­‌اند که کارشناسان معتقدند باید در انتخاب گروه‌­های وارد کننده تجدید نظر کرد. سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال تحویل کامیون توسط واردکننده به خریدار ندارد.

واردات کامیون

شرایط کامیون‌های وارداتی:

  • سن خودرو براساس سال ساخت در زمان ورود به کشور کمتر از پنج سال باشد.
  • کامیون­‌ها باید از خدمات پس از فروش برخوردار باشند.
  • کامیون‌­ها باید از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگی­‌های محیط زیست، مورد تایید مراجع ذیربط باشند.
  • خودروها می‌­توانند کشنده یا باری باشند.
  • کامیون‌­های وارداتی باید ساخت کشورهای اروپایی، ژاپن یا کره جنوبی باشند.

کامیون‌­ها باید شرایط و استانداردهای لازم برای حمل و نقل بین ­المللی و ورود به کشورهای اروپایی را داشته باشند.

واردات کامیون

شرایط کامیون‌های اسقاطی

به ازای واردات هر دستگاه کامیون، باید حداقل یک دستگاه کامیون که سن آن بیشتر از 25 سال است، اسقاط شود که ظرفیت آن حداکثر 3 تن کمتر از ظرفیت کامیون وارداتی باشد. کامیون مورد اسقاط باید فعال در بخش حمل و نقل عمومی و دارای معاینه فنی معتبر در زمان اسقاط باشد.

پس از تایید سازمان راه­داری و حمل و نقل جاده‌ای به ازای اسقاط هر کامیون، سود بازرگانی کامیون وارداتی 25 درصد توسط گمرک کاهش می­‌یابد. کارشناسان معتقدند اگر این طرح به درستی اجرا شود و دست دلالان به صورت کامل از آن قطع شود، می‌­توان بخش عمده‌­ای از فرسودگی ناوگان جاده­ را جبران کرد.

کاهش قیمت کامیون همراه با واردات کامیون

با توجه به طرح واردات کامیون‌های سه سال کرد اروپایی توسط دولت و وزیر راه و شهرسازی، قیمت کامیون در سال 1399 تا حداقل 15 درصد کاهش یافته است.

اما برخی از سودجویان بازار کامیون، با توجه به کسب سود قابل توجه از واردات کامیون‌های کم کیفیت چینی و برخی خودروسازان داخلی، با طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای با واردات کامیون‌های کارکرده اروپایی مخالف هستند.

رضا تیموری، رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور در مورد واردات کامیون‌های سه سال کارکرد اروپایی گفت: در حال حاضر ما نقشی در این واردات نداریم و دستگاه‌های دولتی این واردات را در دست دارند و بیم آن می‌رود این اقدام خوب و مفید که به کاهش قیمت ناوگان باری منجر شده است دوباره به دست دلالان افتاده و گرفتار دلال بازی شود.

همچنین رضا تیموری با اشاره به قیمت کامیون گفت: فعالیت 450 هزار راننده با وجود قیمت‌های نجومی کامیون که تا 40 میلیارد ریال نیز رسیده بود بازار را به شدت تحت تاثیر قرار داده بود که خوشبختانه با کاهش قیمت‌ها مواجه شده ایم.

به منظور نوسازی ناوگان باری کشور، از خرداد امسال ثبت نام متقاضیان واردات کامیون‌های سه سال کارکرد اروپایی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آغاز شد.

آخرین اخبار واردات کامیون و کشنده:

باتوجه به گذشت حدود 6 ماه از طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور، به دلیل خودداری وزارت صمت از ثبت سفارش آن‌ها، هنوز هیچ دستگاهی وارد کشور نشده است. اما با پیگیری‌های برخی مسئولین ثبت سفارش کامیون‌ها در حال نهایی شدن است.
در حال حاضر ثبت سفارش حدود 1300 دستگاه کامیون سه سال کارکرد اروپایی نهایی شده و در مراحل تخصیص ارز قرار دارند.
به گفته کارشناسان بازار خودرو، پیاده سازی طرح واردات کامیون‌های سه سال کار کرد اروپایی موجب برطرف شدن کمبود کامیون نوساز در ناوگان جاده‌ای، کاهش مصرف سوخت و همچنین کاهش قیمت کامیون‌ها خواهد شد. قیمت کامیون به دلیل کمبود خودروی سنگین افزایش پیدا کرده است.
شما می‌توانید جهت ثبت نام کامیون‌های وارداتی سه سال کارکرد، از طریق سایت سازمان راهداری اقدام کنید.

واردات کامیون از چه تاریخی شروع میشود؟

با ثبت سفارش واردات کامیون‌های سه سال کار کرد در سامانه جامع تجارت و موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت با ترخیص کامیون‌ها، سازمان راهداری و گمرک نیز توافق کردند که با صدور گواهی اسقاط هر دستگاه کامیون فرسوده، یک دستگاه کامیون از انبارهای گمرکات ترخیص شود.

خبر 24 مهر:

شرط جدید مجلس برای واردات کامیون و کشنده چیست؟

بر اساس گزارش وبسایت تحریریه، شرط مجلس برای واردات کامیون به شرح زیر است:

علی جدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با تحریریه در خصوص تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون اسقاط خودروهای فرسوده گفت: بحث دریافت مجوز برای پلاک کردن خودروهای سنگینی که در گمرک خاک می خورد و از یک سال پیش تا کنون بخش صنعت و معدن وراهداری کشور معطل استفاده از این خودروها و ماشین آلات سنگین است در کنار خودروهای سبکی که باید اسقاط شوند در مجلس توسط نمایندگان کلید خورد و تصویب شد.

وی در این باره افزود: نمایندگان مجلس کلیات لایحه دو فوریتی الحاق یک تبصره ماده (10) قانون ساماندهی صنعت خودرو مربوط به اسقاط خودرو را تصویب کردند. این لایحه امکان اسقاط خودرو را ممکن ضمن اینکه در مسیر ساماندهی به مساله واردات خودرو به کشور اعم از سواری یا سنگین، منعی برای پلاک کردن خودروها و ماشین آلات وجود نداشته باشد. طرحی که پس از بررسی های متعدد در صحن به کمیسیون ارجاع داده و خوشبختانه در مجلس تصویب شد.

علی جدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره این مصوبه توضیح داد: در خصوص خودروهای سواری مجلس یک و نیم درصد ارزش خودرو را برای اسقاط خودروهای قدیمی و پلاک گذاری خودروهای سبک وسواری در نظر گرفته است اما آنچه در این موضوع حائز اهمیت است تاکید نمایندگان بر تسهیل واردات کشنده های مورد نیاز بخش صنعت و معدن کشور است.

جدی در این باره افزود: بنا بر تصمیم گیری های اتخاذ شده در مجلس متقاضیان کشنده های سنگین وارداتی براساس پیش بینی های قانونی بین 5 تا 6 درصد ارزش خودرو را پرداخت کنند تا کشنده های سنگین پلاک گذاری شود.

وی درباره اهمیت این موضوع گفت: با توجه به اینکه واردات کشنده های سنگین تا پیش از این منوط به اسقاط خودرو بود در طرح جدید پرداخت 5 تا 6 درصد قیمت کشنده ها شرط اصلی برای واردات بدون اسقاط خودروی سنگین قبلی است.

جدی در خصوص تلاش مجلس برای پلاک گذاری خودروهای کشنده و کامیون های وارداتی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر 15 هزار کامیون وارداتی در گمرک خاک می خورند و معطل مصوبه مجلس هستند با حل این مشکل بخش صنعت و معدن وراهداری کشور امکان پلاک گذاری خودروهای کشنده و کامیون را خواهد داشت، ضمن اینکه براساس پیش بینی های قانونی امکان واردات 15 هزار خودروی صنعتی و معدنی برای فعالان این بخش مهیا می شود.

نویسنده : حمید قاسمی

بنر call to action بازاریابی صادراتی

عناوین مقاله:

با شنیدن کلمه واردات کامیون سوالات زیر در ذهن افراد نقش می‌بندد: چرا کشورمان نیازمند واردات کامیون است؟ آیا با واردات کامیون می‌توان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را سر و سامان داد؟ چه زمانی مجوز صدور واردات کامیون صادر خواهد شد؟ با توجه به اینکه کامیون‌ها و کشنده‌­ها سهم عظیمی از حمل و نقل جاده‌ای را به خود اختصاص داده‌­اند، واردات کامیون موجب ورود جدیدترین تکنولوژی این خودروها به کشور شده که در کاهش هزینه‌ها و سهولت در حمل و نقل، نقش به سزایی دارد. از مزیت‌­های خاص کامیون­‌ها و کشنده‌­ها می‌­توان به سرعت انتقال کالا، گسترش شبکه توزیع و سهولت دسترسی نسبت به سایر راه‌های حمل و نقل از جمله حمل و نقل دریایی و ریلی اشاره کرد؛ بنابراین با واردات کامیون، کمک شایانی به حمل و نقل جاده‌ای و افزایش رفاه افراد مشغول در این حوزه از جمله رانندگان خواهد شد.

کشورمان ایران، با نیم قرن سابقه در تولید خودروهای سنگین از جمله کشورهای بزرگ تولید کننده کامیون در جهان به شمار می‌­رود. همچنین اولین سرمایه گذاری خارجی مستقیم در بخش خودروی کشور، توسط کارخانه بنز در بخش خودورهای سنگین انجام شد. 

واردات کامیون

واردات کامیون به کشور: راهی برای کاهش هزینه‌ها و سهولت در حمل و نقل جاده‌ای

عبور کامیون‌ها از مرزها و ورود به کشور، یک فرصت بزرگ برای کاهش هزینه‌ها و افزایش سهولت در حمل و نقل جاده‌ای است. با استفاده از روش‌های نوین و مدرن در واردات کامیون‌ها، می‌توان هزینه‌های حمل و نقل را به حداقل رساند و فرایند ورود و ترخیص کامیون‌ها را سریع‌تر و آسان‌تر کرد.

یکی از راهکارهای مهم در کاهش هزینه‌ها، استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در کامیون‌ها است. بهبود مصرف سوخت، استفاده از سیستم‌های هوشمند جهت کنترل و مدیریت بهینه مسیرها، و استفاده از سیستم‌های GPS برای ردیابی دقیق موقعیت کامیون‌ها، از جمله اقداماتی هستند که می‌توانند هزینه‌های حمل و نقل را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

همچنین، اصلاح و بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای نیز می‌تواند به سهولت و کاهش هزینه‌ها در ورود کامیون‌ها کمک کند. بهبود شبکه جاده‌ای، ایجاد تسهیلات و امکانات مناسب برای ترخیص سریع و آسان کامیون‌ها در مرزها، و تسهیل در انجام مراحل مربوط به ورود و ترخیص کالاها، از جمله اقداماتی هستند که می‌توانند فرآیند ورود کامیون‌ها را ساده‌تر و کارآمدتر کنند.

با بهره‌گیری از این راهکارها و اقدامات، می‌توان در واردات کامیون به کشور، هزینه‌ها را به حداقل رساند و سهولت در حمل و نقل جاده‌ای را افزایش داد. این امر نه تنها به اقتصاد کشور کمک می‌کند، بلکه به تسهیل و راحتی کسانی که در حمل و نقل جاده‌ای مشغول به کار هستند نیز کمک می‌کند.

واردات کامیون‌های سه سال کارکرد

در حال حاضر ناوگان حمل و نقل کشور بسیار فرسوده شده است. در سال‌­های اخیر طرح­‌های زیادی برای نوسازی ارائه شده که جوابگو نبوده و با شکست مواجه شده‌اند. یکی از این طرح­‌ها برای نوسازی ناوگان عمومی کشور، واردات کامیون های سه سال کارکرد اروپایی، ژاپنی و کره‌­ای بوده که برخلاف طرح‌­های قبلی با جدیت بیشتری دنبال می‌­شود.

بنر call to action بازاریابی صادراتی

با توجه به بالا بودن سن ناوگان عمومی کشور و فرسودگی ناشی از آن، خسارات فراوان و اجتناب ناپذیری به اقتصاد کشورمان وارد می­‌شود.

بخشی از این هزینه­‌ها شامل: میزان مصرف سوخت بالا، میزان آلایندگی و هزینه‌های سرسام آور ناشی از تعمیر قطعات و نگهداری کامیون های فرسوده می‌باشد؛ به همین دلیل نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از اهمیت بالایی برخوردار است.

دبیر انجمن صنفی کامیون داران کشور ضمن موافقت با واردات مدل‌های سه سال کارکرده اروپایی، ژاپنی و کره‌ای، بیان کرد: « باید این موضوع را در نظر داشت ناوگان چینی که طی سال‌های اخیر توسط شرکت‌های خودروساز وارد کشور شده، با تکنولوژی فرسوده اروپا تامین می‌شود. چه بسا خودروسازان مدل‌هایی را وارد ناوگان کرده‌اند که خسارت آن‌ها در مقایسه با مدل‌های فرسوده بسیار بیشتر است. در این شرایط و با توجه به کامیون‌های بی‌کیفیت چینی که به کشور وارد شده ناگزیریم بپذیریم در زمینه واردات کامیون‌های صفر کیلومتر با محدودیت روبرو هستیم. بنابراین واردات کامیون­‌های سه سال کارکرد اروپایی صرفه بیشتری داشته و عملا برای اقتصاد کشور بهتر است.

کامیون های قرمز

نوسازی ناوگان حمل و نقل

با توجه به بالا بودن میانگین سن کامیون­‌ها که 17.8 سال است، مزایای نوسازی این ناوگان بر کسی پوشیده نیست و به همین جهت واردات کامیون­‌های سه سال کارکرد در دستور اجراست. در این طرح 4 گروه می­‌توانند خودروهای وارداتی سه ساله اروپایی را ثبت نام کنند که شامل: تولید کنندگان داخلی ناوگان، شرکت‌های حمل ‌و نقل بزرگ مقیاس با مجوز واردات، شرکت‌های وارد کننده دارای مجوز از وزارت صمت و مالکان حقیقی و حقوقی کامیون‌های فرسوده. بسیاری از کارشناسان و شرکت­‌های حمل و نقل معتقدند اجرای طرح  نوسازی ناوگان فرسوده و واردات کامیون‌های سه ساله اروپایی می­‌تواند گره‌گشای فرسودگی این ناوگان باشد و جان تازه‌­ای به این ناوگان ببخشد.

برخی نکات در رابطه با طرح واردات کامیون‌های سه سال کارکرد

گروه­‌هایی که برای واردات این کامیون‌ها تعیین شده باعث انحصاری شدن خودروها و افزایش چند برابری قیمت آن‌­ها می­‌شود. همچنین این گروه‌­ها مشکلات زیادی برای رانندگان ایجاد کرده­‌اند که کارشناسان معتقدند باید در انتخاب گروه‌­های وارد کننده تجدید نظر کرد. سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال تحویل کامیون توسط واردکننده به خریدار ندارد.

واردات کامیون

شرایط کامیون‌های وارداتی:

  • سن خودرو براساس سال ساخت در زمان ورود به کشور کمتر از پنج سال باشد.
  • کامیون­‌ها باید از خدمات پس از فروش برخوردار باشند.
  • کامیون‌­ها باید از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگی­‌های محیط زیست، مورد تایید مراجع ذیربط باشند.
  • خودروها می‌­توانند کشنده یا باری باشند.
  • کامیون‌­های وارداتی باید ساخت کشورهای اروپایی، ژاپن یا کره جنوبی باشند.

کامیون‌­ها باید شرایط و استانداردهای لازم برای حمل و نقل بین ­المللی و ورود به کشورهای اروپایی را داشته باشند.

واردات کامیون

شرایط کامیون‌های اسقاطی

به ازای واردات هر دستگاه کامیون، باید حداقل یک دستگاه کامیون که سن آن بیشتر از 25 سال است، اسقاط شود که ظرفیت آن حداکثر 3 تن کمتر از ظرفیت کامیون وارداتی باشد. کامیون مورد اسقاط باید فعال در بخش حمل و نقل عمومی و دارای معاینه فنی معتبر در زمان اسقاط باشد.

پس از تایید سازمان راه­داری و حمل و نقل جاده‌ای به ازای اسقاط هر کامیون، سود بازرگانی کامیون وارداتی 25 درصد توسط گمرک کاهش می­‌یابد. کارشناسان معتقدند اگر این طرح به درستی اجرا شود و دست دلالان به صورت کامل از آن قطع شود، می‌­توان بخش عمده‌­ای از فرسودگی ناوگان جاده­ را جبران کرد.

کاهش قیمت کامیون همراه با واردات کامیون

با توجه به طرح واردات کامیون‌های سه سال کرد اروپایی توسط دولت و وزیر راه و شهرسازی، قیمت کامیون در سال 1399 تا حداقل 15 درصد کاهش یافته است.

اما برخی از سودجویان بازار کامیون، با توجه به کسب سود قابل توجه از واردات کامیون‌های کم کیفیت چینی و برخی خودروسازان داخلی، با طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای با واردات کامیون‌های کارکرده اروپایی مخالف هستند.

رضا تیموری، رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور در مورد واردات کامیون‌های سه سال کارکرد اروپایی گفت: در حال حاضر ما نقشی در این واردات نداریم و دستگاه‌های دولتی این واردات را در دست دارند و بیم آن می‌رود این اقدام خوب و مفید که به کاهش قیمت ناوگان باری منجر شده است دوباره به دست دلالان افتاده و گرفتار دلال بازی شود.

همچنین رضا تیموری با اشاره به قیمت کامیون گفت: فعالیت 450 هزار راننده با وجود قیمت‌های نجومی کامیون که تا 40 میلیارد ریال نیز رسیده بود بازار را به شدت تحت تاثیر قرار داده بود که خوشبختانه با کاهش قیمت‌ها مواجه شده ایم.

به منظور نوسازی ناوگان باری کشور، از خرداد امسال ثبت نام متقاضیان واردات کامیون‌های سه سال کارکرد اروپایی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آغاز شد.

آخرین اخبار واردات کامیون و کشنده:

باتوجه به گذشت حدود 6 ماه از طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور، به دلیل خودداری وزارت صمت از ثبت سفارش آن‌ها، هنوز هیچ دستگاهی وارد کشور نشده است. اما با پیگیری‌های برخی مسئولین ثبت سفارش کامیون‌ها در حال نهایی شدن است.
در حال حاضر ثبت سفارش حدود 1300 دستگاه کامیون سه سال کارکرد اروپایی نهایی شده و در مراحل تخصیص ارز قرار دارند.
به گفته کارشناسان بازار خودرو، پیاده سازی طرح واردات کامیون‌های سه سال کار کرد اروپایی موجب برطرف شدن کمبود کامیون نوساز در ناوگان جاده‌ای، کاهش مصرف سوخت و همچنین کاهش قیمت کامیون‌ها خواهد شد. قیمت کامیون به دلیل کمبود خودروی سنگین افزایش پیدا کرده است.
شما می‌توانید جهت ثبت نام کامیون‌های وارداتی سه سال کارکرد، از طریق سایت سازمان راهداری اقدام کنید.

واردات کامیون از چه تاریخی شروع میشود؟

با ثبت سفارش واردات کامیون‌های سه سال کار کرد در سامانه جامع تجارت و موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت با ترخیص کامیون‌ها، سازمان راهداری و گمرک نیز توافق کردند که با صدور گواهی اسقاط هر دستگاه کامیون فرسوده، یک دستگاه کامیون از انبارهای گمرکات ترخیص شود.

خبر 24 مهر:

شرط جدید مجلس برای واردات کامیون و کشنده چیست؟

بر اساس گزارش وبسایت تحریریه، شرط مجلس برای واردات کامیون به شرح زیر است:

علی جدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با تحریریه در خصوص تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون اسقاط خودروهای فرسوده گفت: بحث دریافت مجوز برای پلاک کردن خودروهای سنگینی که در گمرک خاک می خورد و از یک سال پیش تا کنون بخش صنعت و معدن وراهداری کشور معطل استفاده از این خودروها و ماشین آلات سنگین است در کنار خودروهای سبکی که باید اسقاط شوند در مجلس توسط نمایندگان کلید خورد و تصویب شد.

وی در این باره افزود: نمایندگان مجلس کلیات لایحه دو فوریتی الحاق یک تبصره ماده (10) قانون ساماندهی صنعت خودرو مربوط به اسقاط خودرو را تصویب کردند. این لایحه امکان اسقاط خودرو را ممکن ضمن اینکه در مسیر ساماندهی به مساله واردات خودرو به کشور اعم از سواری یا سنگین، منعی برای پلاک کردن خودروها و ماشین آلات وجود نداشته باشد. طرحی که پس از بررسی های متعدد در صحن به کمیسیون ارجاع داده و خوشبختانه در مجلس تصویب شد.

علی جدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره این مصوبه توضیح داد: در خصوص خودروهای سواری مجلس یک و نیم درصد ارزش خودرو را برای اسقاط خودروهای قدیمی و پلاک گذاری خودروهای سبک وسواری در نظر گرفته است اما آنچه در این موضوع حائز اهمیت است تاکید نمایندگان بر تسهیل واردات کشنده های مورد نیاز بخش صنعت و معدن کشور است.

جدی در این باره افزود: بنا بر تصمیم گیری های اتخاذ شده در مجلس متقاضیان کشنده های سنگین وارداتی براساس پیش بینی های قانونی بین 5 تا 6 درصد ارزش خودرو را پرداخت کنند تا کشنده های سنگین پلاک گذاری شود.

وی درباره اهمیت این موضوع گفت: با توجه به اینکه واردات کشنده های سنگین تا پیش از این منوط به اسقاط خودرو بود در طرح جدید پرداخت 5 تا 6 درصد قیمت کشنده ها شرط اصلی برای واردات بدون اسقاط خودروی سنگین قبلی است.

جدی در خصوص تلاش مجلس برای پلاک گذاری خودروهای کشنده و کامیون های وارداتی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر 15 هزار کامیون وارداتی در گمرک خاک می خورند و معطل مصوبه مجلس هستند با حل این مشکل بخش صنعت و معدن وراهداری کشور امکان پلاک گذاری خودروهای کشنده و کامیون را خواهد داشت، ضمن اینکه براساس پیش بینی های قانونی امکان واردات 15 هزار خودروی صنعتی و معدنی برای فعالان این بخش مهیا می شود.

نویسنده : حمید قاسمی

بنر call to action بازاریابی صادراتی

مطالب مرتبط

Comments (38)

سلام چرا ثبت سفارش انجام نمیشه.

سلام
بنده کارت بازرگانی حقیقی دارم ، برای واردات کشنده میخواهم اقدام کنم ، امکانش هست مراحل انجام این پروسه را به صورت کلی تا اخذ مجوز برایم بگویید ، و اینکه چقدر تا اخذ مجوز زمان می برد.
ممنون

باعرض سلام خدمت دوستان کشنده داف میخواستم لطفاً راهنمایی فرمایید

سلام
من قصد دارم یک کامیون از آلمان وارد کنم.کسی میتونه کارهای ترخیص را انجام بده.ممنون

واردات و ترخیص کامیون های کشنده بدون واسطه از اروپا در خدمتیم ۰۹۲۲۰۳۸۵۶۷۵

سلام وقت بخیر برا ثبت نام اولیه اف اچ ۵۰۰ چقدر باید پرداخت شود و چه مدت زمان میبره براتحویل گرفتن

سلام ما میخواهیم واردات تریلی انجام بدیم تهعد ارزی هم داریم. در واقع میخواییم رفع تعهد ارزی انجام بدیم. برای اخذ مجوز باید چیکار کنیم. کارت بازرگانی به اسم شخص هست حقیقی

درصورتیکه درخواست ورود از طریق کارت خودتان با مجوز خودتان را دارید، ما این امکان را داریم برای شما خرید کنیم و با مجوز خودتان وارد و ترخیص و به شما تحویل دهیم و شما به هر کسی که تمایل دارید، کالا را بفروشید
به روش دیگری برای ما امکان انجام وجود ندارد

سلام
با شماره 09129763129 تماس بگیرید راهنماییتون کنم

سلام بدیعی هستم شرکت بازرگانی سفیر ترابر پاسارگاد
وارد کننده انواع کشنده های
ولوو
رنو
داف
اماده همکاری با شما دوستان هستم
09126978279

سیدسعیدشجاعی

سلام من یک دنگ فنگ تی ۳۰۰مدل ۲۰۰۶ دارم که اکنون داغون و بلای جونم شده برای رضای خدا هر کس میتونه راهنمایی کنه آیا میتونم اسقاط کنم و جانم را آزاد کنم خسته ام بخدازندگی منو نابود کرد سایپا دیزل خدا خیرشان نده ۰۹۱۷۲۳۱۱۴۲۱ شجاعی

09147017047 رنو لازم داشتم لطف کنید تماس بگیرید

سلام به دوستان
ساکن آلمان هستم و قصد دارم
ماشین سنگین وارد ایران کنم.
شماره واتساپ میزارم .
لطفا فقط کسانی که اطلاع کامل دارند جهت همکاری پیام دهند
004366493104335

سلام آیا شخص حقیقی هم خودش میتونه ماشین برا خودش وارد کنه راهنمایی بفرمائید ممنون میشم

سلام وقت بخیر
خیر

با سلام واگذاری مجوز واردات کامیون (ثبت سفارش )
چون مجوز تمدید شده مرحله اسقاطی برای بعد از خروج کامیون از گمرک هست
و باعث می‌شود شما با خیال آسوده اقدامات پیگیری اسقاطی رو پیش بگیرید و به دنبال خرید هر نرخ داده شده و بالا کشیده نشوید
۵۰ عدد میباشد
۵۰ عدد کامل در یک مرحله به مبلغ ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
۱ تا ۱۰ عدد و به صورت مرحله ایی به مبلغ ۸۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
شرایط پرداخت در زمان خروج بار یا دریافت کد بانک (ساتا)

هرگونه اسناد در اختیار شما عزیزان گذاشته می‌شود برای استعلام از شرکت و یا مجوز
طبق قرارداد ، حق وکالت (ترخیص )و واگذاری بعد از ترخیص و پلاک گذاری در دفتر اسناد رسمی

خدمات ترخیص کالا اگر با شرکت باشد به صورت رایگان انجام می‌پذیرد
۰۹۱۷۶۶۹۰۰۷۰ علی پورمراد

سلام ما در اروپا شرکت واردات صادرات داریم کسانی که مایل به همکاری در زمینه واردات تریلی هستن میتونیم همکاری کنیم
+۳۸۰۷۳۵۰۰۰۱۱۸

برای واردات ، موضوع اصلی، توانایی در اخذ مجوز ورود هست، پیدا کردن تامین کننده و تولید کننده، راحت ترین جنبه کاره

وارداتی که به نام بازرگان انجام میشه اما تمام هزینه ها از قبیل مالیات و پلاک و اسقاط و انبارداری و حقوق ورودیش از مصرف کننده بدبخت گرفته میشه کجاش به نفع ناوگان حمل و نقل هستش مگر غیراز اینه که این مدل واردات فقط به نفع دلاله باور کنید ترخیص کننده ها تمام هزینه های ترخیص بعلاوه کارمزد بعلاوه مبلغی خیلی بیشتر رو از مصرف کننده میگیرند ؟؟؟

باسلام .
کسی کامیون اروپایی مدل۲۰۱۹/۲۲۰/۲۰۲۱خواست درخدمت هستیم تحویل بعد از کارهای گمرکی (شهر بازرگان)ایران .
۰۹۱۴۷۰۰۸۰۰۳

خریدار FH500هستم 09183113568

کامیونی که در آلمان ۵۷هزار یورو قیمت داره میاد بازرگان قیمتش میشه ۱۲۰هزار یورو ۲و نیم میلیارد اسقاط و هزینه های گمرکیش قیمتش به خدا میرسه. کامیون ۱۷۰۰ پلاک میشه قیمتش به ۷ میلیار میرسه.واقعا خسته نباشن با طرح وارداتشون

سلام خب خرید مستقیم از آلمان انجام بدید کسایی هستن که با مبلغ شاید 2 و 3 هزار یورو سود میتونید باهاشون کار کنید
یعنی اگکه قیمت ماشین 57 هزار یورو باشه با سود به شما 60 هزار یورو میفروشن دسته دلال نمیدن 09360007484

عزیزالله نعمتیان

باسلام واحترام:
باتوجه به طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل ازطریق واردات کامیونهای استوک (سه سال کارکرد)می توان امیدواربودکه طرح موفقی خواهدبوداماهرپروژای شرایط خاص خودش رادارد.
بنده بعنوان یک فعال بخش حمل ونقل (راننده کامیون وکامیون دار)
باتوجه به تجربه سی ساله ام در طول مدت کاری وبالمس و احساس مستقیم بسیاری از مشکلات سختی هاوموانع و نکات مثبت و منفی این بخش عظیم حمل ونقل کشوردرپروژه نوسازی ناوگان حمل ونقل با کامیونهای استوک وارداتی
وظیفه خودمی دانم که به اندازه توان خودم بتوانم با نظراتم سهمی درپیشبرداین پروژه داشته باشم
باید عرض کنم پارامترهای موثر درانجام این پروژه بشرح زیر می باشد
۱- واگذاری کامیون باتوجه به شرایط اقتصادی وضعف نقدینگی
۲- ایجادبسترمناسب جهت اخذتسهیلات ارزان قیمت و بلندمدت بدلیل ضعف قدرت خریدمشتری
۳-استفاده ازسندکامیون جهت وثیقه تاپایان تسویه بدلیل عدم فراهم بودن وثایق دیگربرای مشتری
۴‐فراهم نمودن بستر مناسب جهت خرید یدک(تریلی) برای کامیونهای کشنده
با سپاس
نعمتیان

سلام شرکت ما دراستانبول ترکیه آمادگی همکاری وعقدقراردادباافرادحقیقی وحقوقی درخصوص صادرات خودروسنگین بنزوداف ولوو رنو اسکانیادرمدلهای مختلف درحدصفرمیباشد

با سلام ما تصمیم داریم کامیون وارد کنیم لطفا با شماره 09121449676 تماس بگیرید

سلام وعرض ادب لطفاباشماره ۰۹۱۲۸۳۰۰۴۶۶نجاتی تماس حاصل فرمایید

سلام مشخصات تماس رو اعلام می فرمائید. با تشکر

۰۹۹۱۶۶۸۰۶۵۵

پژمان جمشیدی

سلام
یک تریلی در حد۵۰هزار یورو نیاز داشتم 09902241556

سلام من میخوام یک ماشین برا خودم بخرم ۲۵۰۰پول دارم میشه با این مبلغ خریداری کنم ممنون راننده هستم

سلام من میخوام یک ماشین برا خودم بخرم ۲۵۰۰پول دارم میشه با این مبلغ خریداری کنم ممنون راننده هستم با همین مبلغ تموم میشه یا باید اسقاط هم بدم

شماره تماس بفرست ۰۹۹۰۶۳۸۵۱۷۲تلگرام

باسلام با شماره ی واتساپ زیر پیام دهید
09145240803

سلام
به نظر من اگر در واردات کامیون کار کرده ملاک رونق اقتصاد و کمک به راننده و کم کردن مصرف سوخت وغیره است اگر واردات ازاد باشد
یعنی هزینه گمرک کمتر اخذ شود
اسقاط را از سر راه بردارند (چون کسی که کامیون مدل پایین دارد 1-توان جای گزینی راندارد 2-رقابت برا خرید کامیون واردات کمتر میشه 3-هزینه کامیون گرانتر میشه که خود عامل افزایش قیمت میشه)
ازمیان بر داشتن اسقاط کامیون فرسوده بر روی موارد زیر تاسیر دارد
1- قیمت کامیون وارداتی ارزانتر است
2- با واردات بیشتر خود به خود کامیون مدل پایین از رده خارج میشه
3-مصرف سوخت در کشور پایین میاد
4-ناوگان زودتر نوسازی میشه
5-رانندگان در جده ها راحترند
وهمچنین میتوانند به جای اسقاط طرح دیگری اعمال کنند که به نظر بنده بیشتر جواب میدهد مثال به جای اسقاط بگویند هر کامیون باید یک تا دونفر را برای 5 سال به کار گیرند که خود باعث اشتقال زایی میگردد

من هم با نظر شما موافقم، موضوع مهم تر اینه که شاید خیلی ارگان ها نیاز به نوسازی داشته باشن ولی مجوز ورود فقط به شرکت های خاصی داده میشه و خوب میشه حدس زد چه عواقبی به همراه خواهد داشت…

اگه اسقاط رو بردارن جایگزین نمیشه و با انبوهی از کامیون در کشور مواجهه‌ میشیم
بعد بار نیست و راننده باید بشینه بزنه تو سر خودش

یک نظر بگذارید

مشاوره رایگان