تهران – بزرگراه ستاری جنوب – نبش بنفشه یکم – ساختمان نیتاکو – پلاک 98

صادرات به بوسنی و هرزگوین

فعالان حوزه بازرگانی، صادرات به بوسنی و هرزگوین را پل ورود به بازار اروپا می‌دانند. این کشور علی رغم اقتصاد نه چندان قوی، دارای بازار بکری است؛ بنابراین صادرات به بوسنی می‌تواند گزینه مناسبی جهت صادرات محصولات ایرانی باشد. با توجه به نیاز این کشور به ماشین آلات و تجهیزات، سوخت، مواد غذایی و مواد شیمیایی، در نظر گرفتن پتانسیل‌های تولیدی کشورمان، فرصت مناسبی جهت صادرات به بوسنی برای بازرگانان و تجار فراهم می‌کند. در این مقاله به تحلیل بازار کشور بوسنی خواهیم پرداخت. جهت آشنایی با پتانسیل‌های صادرات به بوسنی و هرزگوین با ما همراه باشید.

صادرات به بوسنی
عناوین مقاله

در راستای بررسی پتانسیل‌های صادرات به بوسنی، در تاریخ 5 آبان ماه سال 1400 وبینار «تحلیل بازار صادراتی کشور بوسنی و هرزگوین» جهت صادرات کالا به این کشور، تحت عنوان «کمپین صادرات به بوسنی» توسط شرکت بازرگانی جی تی جی برگزار شد. ویدئوی بالا خلاصه‌ای از این وبینار است.

صادرات به بوسنی و هرزگوین با شرکت بازرگانی جی تی جی

از راه‌های کاهش چالش‌های صادرات، تحلیل و شناخت بازار صادراتی است. همچنین در راستای طراحی و اجرای استراتژی جهت صادرات کالا، باید محصولات با سلیقه مصرف کنندگان و نیاز کشور هدف انتحاب شوند. بنابراین در موفقیت صادرات کالا، توجه به تقاضای مشتریان خارجی نقش مهمی ایفا می‌کند.

در راستای تسهیل ورود تجار و بازرگانان ایرانی به بازار بکر بوسنی و هرزگوین، شرکت بازرگانی GTG با رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی همکاری دارد. این همکاری به این بخش محدود نمی‌شود و «جی تی جی» با ایجاد ارتباط با تجار بوسنیایی و ایربا، همایش و نشست نمایشگاهی در کشور بوسنی را اجرا کرده و شرایط حضور محصولات ایرانی در این کشور را تسهیل کرده است.

شرکت بازرگاتی جی تی جی با انجام کارهای زیر توانایی بالایی جهت صادرات به بوسنی و هرزگوین دارد:

* تحقیق بازار صادراتی

* بازاریابی صادراتی

* انتخاب بازار مناسب برای تولیدکننده

* صادرات به بوسنی و هرزگوین و فروش محصولات در آن کشور

* ارتباط با مشتریان محصولات ایرانی و شرکت‌های خریدار کالا

* ارتباط و حضور رایگان در نمایشگاه دائمی کالاهای ایرانی در بوسنی

آمار تجارت بوسنی در سال 2020 

در ادامه مقاله جهت آشنایی بیشتر با اقتصادکشور بوسنی، آمار تجارت این کشور را مشاهده می‌کنید:

* بیشترین واردات (ایران)

9,867,492 هزار دلار (6,805 هزار دلار)

* بیشترین محصول صادر شده از ایران به بوسنی (جهانی)

پلاستیک و محصولات آن3,104  هزار دلار (587,785 هزار دلار)

میوه و آجیل 2,621 هزار دلار  (119,227 هزار دلار)

 

* بیشترین محصول صادر شده به بوسنی

سوخت، روغن و مواد معدنی 954,759 هزار دلار

ماشین آلات وقطعات آن 790,090 هزار دلار

تحلیل صادرات به بوسنی توسط شرکت بازرگانی جی تی جی 

بر اساس آمار و تحقیقات موجود در حوزه دیجیتال و فناوری اطلاعات، از مواردی که در کشورهای منطقه به خصوص بوسنی مطرح است، بحث فناوری اطلاعات و ارتباطات به خصوص در حوزه امنیت نرم افزاری، وب، نرم افزار و تولید نرم افزار است.

ایران یکی از کشورهای outsource شونده هست و شرکت‌ها و فریلنسرهای ایرانی در این زمینه توان فعالیت برای سایر کشورها را دارند.

هنگامی که فردی اقدام به درخواست مارکتینگ در حوزه تولید نرم افزار از کشورهای دیگر می‌کند، با چالش‌هایی مانند شناسایی مشتریان روبرو است.

متدهای کنترل کیفی، قوانین عقد قرارداد و داوری‌ها و به طور کلی ماهیت مارکتینگ این نوع خدمات مهندسی در مقایسه با سایر خدمات و کالاها، تفاوت‌های زیادی دارد.

بنابراین جهت شناسایی مشتریان معتبر باید با نهادهای مرتبط در کشور مقصد ارتباط مناسب برقرار شود.

به طور کلی پتانسیل بسیار وسیعی در حوزه نرم افزار و ICT در ایران وجود دارد که روز به روز قدرتمندتر می‌شود. جالب است بدانید که 15 هزار شرکت دارای مجوز در حوزه فناوری اطلاعات و در بخش خصوصی در ایران وجود دارد. البته شرکت‌های نیمه خصوصی هم در کنار آن‌ها وجود دارند. 

با توجه به پتانسیل فوق‌العاده ارزآوری حوزه نرم ‌افزار و فناوری اطلاعات، توسعه صادرات این حوزه موجب توسعه اقتصادی کشور خواهد شد.

علاوه بر این در این حوزه، مشکلات حمل و نقل و گمرک وجود ندارد و شرکت‌های ایرانی به سادگی می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.

اگر بتوان نهادهای صنفی مبدا (ایران) و مقصد (بوسنی و هرزگوین) این خدمات را به هم متصل کرد، می‌توان از این بازار سودآور به بهترین نحو استفاده کرد.

شرکت بازرگانی جی تی جی با تجربه و دانش بالا، در حوزه صادرات، واردات و ارائه خدمات تجارت بین‌الملل فعالیت دارد.

تحلیل صادرات بوسنی توسط رایزن اقتصادی

با توجه به گذشته تاریخی کشور بوسنی و هرزگوین، مردم و دولت‌ مردان این کشور با ایران رابطه خوب و دوستانه‌ای دارند. این رابطه موجب تسهیل ورود شرکت‌ها و محصولات ایرانی به این کشور می‌گردد. از طرفی بازار کشور بوسنی و هرزگوین علاوه بر پتانسیل داخلی مناسب، فرصتی مناسب و دروازه‌ای جهت ورود به بازار کشورهای پیشرفته اروپایی است.

تا پیش از وقوع پاندمی کرونا، ارزش روابط تجاری بوسنی با ایران 12 و نیم میلیون یورو بود؛ که از این مقدار سهم صادرات ایران به بوسنی و هرزگوین، حدود 10 و نیم میلیون یورو بوده است.

صادرات ایران به بوسنی شامل مواد غذایی، مواد پتروشیمی، تولیدات ساختمانی مثل سنگ، شیرآلات، سرامیک و تجهیزات داخل ساختمانی است. همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته صادرات تجهیزات بیمارستانی از شرکت‌های دانش بنیان ایران به این کشور در حال انجام است.

علاوه بر این، در این کشور زیرساخت‌های لوله کشی و تجهیزات ساختمانی باید نوسازی شود که این موضوع پتانسیل صادرات بسیار خوبی را در اختیار کشور و فعالان این حوزه قرار می‌دهد.

توسعه صادرات کالای ایرانی به بوسنی و ورود به بازار این کشور، به کیفیت تولید محصولات صادراتی وابسته است.

از مواردی که تجار ایرانی می‌توانند برای صادرات به بوسنی روی آن متمرکز شوند، مواد غذایی و مواد صنعتی مانند قطعات خودرو است. حدود 80 درصد قطعات تولیدی بوسنی به کشورهای دیگر از جمله آلمان صادر می‌شود و همه آن‌ها استاندارد اروپایی دارد.

از قراردادهایی که اخیرا با این کشور منعقد شده است، ایجاد پارک فناوری در بوسنی است که دو شهر برای آن اعلام امادگی نمود‌ه‌اند تا همگام با شرکت‌های دانش بنیان و هایتک ایران در این پارک فناوری، حضور پیدا کنند و امتیازاتی از سمت میزبانان این شهرها دریافت کنند.

کدام محصولات را به بوسنی صادر کنیم؟ 

در حال حاضر عمده واردات خشکبار به بوسنی از طریق ایران و سایر کشورهای عربی صورت می‌گیرد. کشمش قهوه‌ای ایران در بوسنی با توجه به داشتن طرفداران بسیار، بازار خوبی دارد و برای ورود و بازاریابی آن هیچ مشکلی وجود ندارد. فولاد، گیاهان دارویی و مواد شیمیایی نیز در بوسنی بازار خوبی دارند.

اما کالاهایی مانند زعفران به دلیل گران بودن، و سیمان به دلیل هزینه حمل و نقل در بوسنی بازار خوبی ندارد.

شرکت‌های ایرانی جهت صادرات به بوسنی می‌توانند نمونه محصولات خود را در بخش‌های مختلف نمایشگاه‌های دائمی این کشور معرفی نمایند.

با استفاده از این نمایشگاه بازرگانان می‌توانند کالای خود را  به بوسنی و کشورهای یوگوسلاوی سابق مانند کرواسی، اسلوونی، مونتگرو، کوزوو، صربستان و مقدونیه صادر کنند.

در صورت تمایل به صادرات کالای ایرانی به بازار اتحادیه اروپا و سایر کشورهای دیگر که تجارت آزاد با بوسنی دارند، به دلیل وجود تحریم‌های موجود علیه ایران، محصولات باید در این کشور تولید شوند؛ و یا هنگام ری‌اکسپورت از بوسنی و هرزگوین به اتحادیه اروپا، ری‌برندینگ اتفاق بیافتد که کالا با نام و مشخصات ایران نباشد.

برای کشوری مانند بوسنی، توریست سلامت موضوع مهمی است. هزینه‌ها در بوسنی نسبت به کشورهای اروپایی بسیار مناسبتر است.

رایزن اقتصادی سفارت در حال پیگیری احداث یک کلینیک تخصصی توسط سرمایه‌گذاران ایرانی و با استفاده از تجهیزات و پزشکان ایرانی در این کشور است؛ البته با دو شرط که از تجهیزات و پزشکان ایرانی در این کلینیک استفاده شود.

در حال حاضر ثبت شرکت توسط یک ایرانی در بوسنی و هرزگوین بدون مشکل و به صورت صد در صد قانونی قابل انجام است.

جالب است بدانید که شرکت‌های خارجی می‌توانند در کشور بوسنی و هرزگوین فعالیت کشاورزی داشته باشند و تولیدات خود را صادر کنند.

شرکت‌های تولیدی ایرانی نیز می‌توانند با ثبت نمایندگی در این کشور و واردات مواد اولیه، تولید انجام دهند و محصولات را به کشورهای اروپایی صادر کنند. در واقع تولید کالاهای ایرانی در بوسنی موجب تهسیل صادرات آن‌ها به کشورهای اروپایی می‌شود.

تحلیل صادرات بوسنی

تحلیل صادرات بوسنی توسط تاجر بوسنیایی

منصور حوجیچ تاجر بوسنیایی اینگونه شرح می‌دهد:

با توجه به ممنوعیت تجارت با چین و عدم حضور موفق ترکیه در بازار کشور بوسنی، ما در حال توسعه فعالیت تجاری خود با کشور ایران و ایجاد برخی مزیت‌های تجاری برای بازرگانان ایرانی هستیم.

شرکت‌های ایرانی روابطه دوستانه و تاریخی با بوسنی دارند. پس این فرصت برای شرکت‌های ایرانی فراهم است که بتوانند با ارائه محصولاتی با کیفیت بیشتر و مزیت‌های رقابتی وارد این بازار شوند.

با توجه به اینکه مردم بوسنی، مردم ایران را دوست دارند و در دوران جنگ از دولت جمهوری اسلامی ایران کمک‌هایی را دریافت کردند، از هرگونه روابط تجاری با مردم ایران بسیار استقبال می‌کنند.

حوجیچ افزود: بازار کشور بوسنی بسیار کوچک است ولی پتانسیل زیادی دارد. در واقع بوسنی به نحوی پل ورود به بازار اروپا است.

تهسیل صادرات به بوسنی 

شرکت بازرگانی جی تی جی (گستره تجارت گراهون) با هدف تسهیل امور واردات و صادرات و افزایش آگاهی بازرگانان و تجار، کلیه خدمات حوزه بازرگانی را بدون واسطه ارائه می‌دهد. همچنین این شرکت با ایجاد پل‌های ارتباطی و زیرساخت‌های لازم در کشور بوسنی، مقدمات صادرات به بوسنی را فراهم کرده است. جهت صادرات به بوسنی و ارسال نمونه محصول رایگان کالای خود به منظور نمایش در نمایشگاه دائمی کالاهای ایرانی در بوسنی، با کارشناسان صادرات جی تی جی در ارتباط باشید.


نویسنده: حمید قاسمی

فعالان حوزه بازرگانی، صادرات به بوسنی و هرزگوین را پل ورود به بازار اروپا می‌دانند. این کشور علی رغم اقتصاد نه چندان قوی، دارای بازار بکری است؛ بنابراین صادرات به بوسنی می‌تواند گزینه مناسبی جهت صادرات محصولات ایرانی باشد. با توجه به نیاز این کشور به ماشین آلات و تجهیزات، سوخت، مواد غذایی و مواد شیمیایی، در نظر گرفتن پتانسیل‌های تولیدی کشورمان، فرصت مناسبی جهت صادرات به بوسنی برای بازرگانان و تجار فراهم می‌کند. در این مقاله به تحلیل بازار کشور بوسنی خواهیم پرداخت. جهت آشنایی با پتانسیل‌های صادرات به بوسنی و هرزگوین با ما همراه باشید.

صادرات به بوسنی
عناوین مقاله

در راستای بررسی پتانسیل‌های صادرات به بوسنی، در تاریخ 5 آبان ماه سال 1400 وبینار «تحلیل بازار صادراتی کشور بوسنی و هرزگوین» جهت صادرات کالا به این کشور، تحت عنوان «کمپین صادرات به بوسنی» توسط شرکت بازرگانی جی تی جی برگزار شد. ویدئوی بالا خلاصه‌ای از این وبینار است.

صادرات به بوسنی و هرزگوین با شرکت بازرگانی جی تی جی

از راه‌های کاهش چالش‌های صادرات، تحلیل و شناخت بازار صادراتی است. همچنین در راستای طراحی و اجرای استراتژی جهت صادرات کالا، باید محصولات با سلیقه مصرف کنندگان و نیاز کشور هدف انتحاب شوند. بنابراین در موفقیت صادرات کالا، توجه به تقاضای مشتریان خارجی نقش مهمی ایفا می‌کند.

در راستای تسهیل ورود تجار و بازرگانان ایرانی به بازار بکر بوسنی و هرزگوین، شرکت بازرگانی GTG با رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی همکاری دارد. این همکاری به این بخش محدود نمی‌شود و «جی تی جی» با ایجاد ارتباط با تجار بوسنیایی و ایربا، همایش و نشست نمایشگاهی در کشور بوسنی را اجرا کرده و شرایط حضور محصولات ایرانی در این کشور را تسهیل کرده است.

شرکت بازرگاتی جی تی جی با انجام کارهای زیر توانایی بالایی جهت صادرات به بوسنی و هرزگوین دارد:

* تحقیق بازار صادراتی

* بازاریابی صادراتی

* انتخاب بازار مناسب برای تولیدکننده

* صادرات به بوسنی و هرزگوین و فروش محصولات در آن کشور

* ارتباط با مشتریان محصولات ایرانی و شرکت‌های خریدار کالا

* ارتباط و حضور رایگان در نمایشگاه دائمی کالاهای ایرانی در بوسنی

آمار تجارت بوسنی در سال 2020 

در ادامه مقاله جهت آشنایی بیشتر با اقتصادکشور بوسنی، آمار تجارت این کشور را مشاهده می‌کنید:

* بیشترین واردات (ایران)

9,867,492 هزار دلار (6,805 هزار دلار)

* بیشترین محصول صادر شده از ایران به بوسنی (جهانی)

پلاستیک و محصولات آن3,104  هزار دلار (587,785 هزار دلار)

میوه و آجیل 2,621 هزار دلار  (119,227 هزار دلار)

 

* بیشترین محصول صادر شده به بوسنی

سوخت، روغن و مواد معدنی 954,759 هزار دلار

ماشین آلات وقطعات آن 790,090 هزار دلار

تحلیل صادرات به بوسنی توسط شرکت بازرگانی جی تی جی 

بر اساس آمار و تحقیقات موجود در حوزه دیجیتال و فناوری اطلاعات، از مواردی که در کشورهای منطقه به خصوص بوسنی مطرح است، بحث فناوری اطلاعات و ارتباطات به خصوص در حوزه امنیت نرم افزاری، وب، نرم افزار و تولید نرم افزار است.

ایران یکی از کشورهای outsource شونده هست و شرکت‌ها و فریلنسرهای ایرانی در این زمینه توان فعالیت برای سایر کشورها را دارند.

هنگامی که فردی اقدام به درخواست مارکتینگ در حوزه تولید نرم افزار از کشورهای دیگر می‌کند، با چالش‌هایی مانند شناسایی مشتریان روبرو است.

متدهای کنترل کیفی، قوانین عقد قرارداد و داوری‌ها و به طور کلی ماهیت مارکتینگ این نوع خدمات مهندسی در مقایسه با سایر خدمات و کالاها، تفاوت‌های زیادی دارد.

بنابراین جهت شناسایی مشتریان معتبر باید با نهادهای مرتبط در کشور مقصد ارتباط مناسب برقرار شود.

به طور کلی پتانسیل بسیار وسیعی در حوزه نرم افزار و ICT در ایران وجود دارد که روز به روز قدرتمندتر می‌شود. جالب است بدانید که 15 هزار شرکت دارای مجوز در حوزه فناوری اطلاعات و در بخش خصوصی در ایران وجود دارد. البته شرکت‌های نیمه خصوصی هم در کنار آن‌ها وجود دارند. 

با توجه به پتانسیل فوق‌العاده ارزآوری حوزه نرم ‌افزار و فناوری اطلاعات، توسعه صادرات این حوزه موجب توسعه اقتصادی کشور خواهد شد.

علاوه بر این در این حوزه، مشکلات حمل و نقل و گمرک وجود ندارد و شرکت‌های ایرانی به سادگی می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.

اگر بتوان نهادهای صنفی مبدا (ایران) و مقصد (بوسنی و هرزگوین) این خدمات را به هم متصل کرد، می‌توان از این بازار سودآور به بهترین نحو استفاده کرد.

شرکت بازرگانی جی تی جی با تجربه و دانش بالا، در حوزه صادرات، واردات و ارائه خدمات تجارت بین‌الملل فعالیت دارد.

تحلیل صادرات بوسنی توسط رایزن اقتصادی

با توجه به گذشته تاریخی کشور بوسنی و هرزگوین، مردم و دولت‌ مردان این کشور با ایران رابطه خوب و دوستانه‌ای دارند. این رابطه موجب تسهیل ورود شرکت‌ها و محصولات ایرانی به این کشور می‌گردد. از طرفی بازار کشور بوسنی و هرزگوین علاوه بر پتانسیل داخلی مناسب، فرصتی مناسب و دروازه‌ای جهت ورود به بازار کشورهای پیشرفته اروپایی است.

تا پیش از وقوع پاندمی کرونا، ارزش روابط تجاری بوسنی با ایران 12 و نیم میلیون یورو بود؛ که از این مقدار سهم صادرات ایران به بوسنی و هرزگوین، حدود 10 و نیم میلیون یورو بوده است.

صادرات ایران به بوسنی شامل مواد غذایی، مواد پتروشیمی، تولیدات ساختمانی مثل سنگ، شیرآلات، سرامیک و تجهیزات داخل ساختمانی است. همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته صادرات تجهیزات بیمارستانی از شرکت‌های دانش بنیان ایران به این کشور در حال انجام است.

علاوه بر این، در این کشور زیرساخت‌های لوله کشی و تجهیزات ساختمانی باید نوسازی شود که این موضوع پتانسیل صادرات بسیار خوبی را در اختیار کشور و فعالان این حوزه قرار می‌دهد.

توسعه صادرات کالای ایرانی به بوسنی و ورود به بازار این کشور، به کیفیت تولید محصولات صادراتی وابسته است.

از مواردی که تجار ایرانی می‌توانند برای صادرات به بوسنی روی آن متمرکز شوند، مواد غذایی و مواد صنعتی مانند قطعات خودرو است. حدود 80 درصد قطعات تولیدی بوسنی به کشورهای دیگر از جمله آلمان صادر می‌شود و همه آن‌ها استاندارد اروپایی دارد.

از قراردادهایی که اخیرا با این کشور منعقد شده است، ایجاد پارک فناوری در بوسنی است که دو شهر برای آن اعلام امادگی نمود‌ه‌اند تا همگام با شرکت‌های دانش بنیان و هایتک ایران در این پارک فناوری، حضور پیدا کنند و امتیازاتی از سمت میزبانان این شهرها دریافت کنند.

کدام محصولات را به بوسنی صادر کنیم؟ 

در حال حاضر عمده واردات خشکبار به بوسنی از طریق ایران و سایر کشورهای عربی صورت می‌گیرد. کشمش قهوه‌ای ایران در بوسنی با توجه به داشتن طرفداران بسیار، بازار خوبی دارد و برای ورود و بازاریابی آن هیچ مشکلی وجود ندارد. فولاد، گیاهان دارویی و مواد شیمیایی نیز در بوسنی بازار خوبی دارند.

اما کالاهایی مانند زعفران به دلیل گران بودن، و سیمان به دلیل هزینه حمل و نقل در بوسنی بازار خوبی ندارد.

شرکت‌های ایرانی جهت صادرات به بوسنی می‌توانند نمونه محصولات خود را در بخش‌های مختلف نمایشگاه‌های دائمی این کشور معرفی نمایند.

با استفاده از این نمایشگاه بازرگانان می‌توانند کالای خود را  به بوسنی و کشورهای یوگوسلاوی سابق مانند کرواسی، اسلوونی، مونتگرو، کوزوو، صربستان و مقدونیه صادر کنند.

در صورت تمایل به صادرات کالای ایرانی به بازار اتحادیه اروپا و سایر کشورهای دیگر که تجارت آزاد با بوسنی دارند، به دلیل وجود تحریم‌های موجود علیه ایران، محصولات باید در این کشور تولید شوند؛ و یا هنگام ری‌اکسپورت از بوسنی و هرزگوین به اتحادیه اروپا، ری‌برندینگ اتفاق بیافتد که کالا با نام و مشخصات ایران نباشد.

برای کشوری مانند بوسنی، توریست سلامت موضوع مهمی است. هزینه‌ها در بوسنی نسبت به کشورهای اروپایی بسیار مناسبتر است.

رایزن اقتصادی سفارت در حال پیگیری احداث یک کلینیک تخصصی توسط سرمایه‌گذاران ایرانی و با استفاده از تجهیزات و پزشکان ایرانی در این کشور است؛ البته با دو شرط که از تجهیزات و پزشکان ایرانی در این کلینیک استفاده شود.

در حال حاضر ثبت شرکت توسط یک ایرانی در بوسنی و هرزگوین بدون مشکل و به صورت صد در صد قانونی قابل انجام است.

جالب است بدانید که شرکت‌های خارجی می‌توانند در کشور بوسنی و هرزگوین فعالیت کشاورزی داشته باشند و تولیدات خود را صادر کنند.

شرکت‌های تولیدی ایرانی نیز می‌توانند با ثبت نمایندگی در این کشور و واردات مواد اولیه، تولید انجام دهند و محصولات را به کشورهای اروپایی صادر کنند. در واقع تولید کالاهای ایرانی در بوسنی موجب تهسیل صادرات آن‌ها به کشورهای اروپایی می‌شود.

تحلیل صادرات بوسنی

تحلیل صادرات بوسنی توسط تاجر بوسنیایی

منصور حوجیچ تاجر بوسنیایی اینگونه شرح می‌دهد:

با توجه به ممنوعیت تجارت با چین و عدم حضور موفق ترکیه در بازار کشور بوسنی، ما در حال توسعه فعالیت تجاری خود با کشور ایران و ایجاد برخی مزیت‌های تجاری برای بازرگانان ایرانی هستیم.

شرکت‌های ایرانی روابطه دوستانه و تاریخی با بوسنی دارند. پس این فرصت برای شرکت‌های ایرانی فراهم است که بتوانند با ارائه محصولاتی با کیفیت بیشتر و مزیت‌های رقابتی وارد این بازار شوند.

با توجه به اینکه مردم بوسنی، مردم ایران را دوست دارند و در دوران جنگ از دولت جمهوری اسلامی ایران کمک‌هایی را دریافت کردند، از هرگونه روابط تجاری با مردم ایران بسیار استقبال می‌کنند.

حوجیچ افزود: بازار کشور بوسنی بسیار کوچک است ولی پتانسیل زیادی دارد. در واقع بوسنی به نحوی پل ورود به بازار اروپا است.

تهسیل صادرات به بوسنی 

شرکت بازرگانی جی تی جی (گستره تجارت گراهون) با هدف تسهیل امور واردات و صادرات و افزایش آگاهی بازرگانان و تجار، کلیه خدمات حوزه بازرگانی را بدون واسطه ارائه می‌دهد. همچنین این شرکت با ایجاد پل‌های ارتباطی و زیرساخت‌های لازم در کشور بوسنی، مقدمات صادرات به بوسنی را فراهم کرده است. جهت صادرات به بوسنی و ارسال نمونه محصول رایگان کالای خود به منظور نمایش در نمایشگاه دائمی کالاهای ایرانی در بوسنی، با کارشناسان صادرات جی تی جی در ارتباط باشید.


نویسنده: حمید قاسمی

یک نظر بگذارید

مشاوره رایگان