تهران، فرشته، خیابان مریم غربی ساختمان کوئین سنتر طبقه اول واحد 106

صادرات دکوراسیون داخلی

صنعت صادرات دکوراسیون داخلی یکی از بزرگترین و سودآورترین صنایع در تجارت بین‌الملل جهان به شمار می‌رود. به طوری که طبق آمار جهانی این حوزه به عنوان دومین حوزه با تراز تجاری بالا به شمار می‌رود. همانطور که می‌دانید در حال حاضر شرکت‌های داخلی بسیاری در حوزه تولید انواع لوازم دکوراسیون داخلی فعالیت دارند که با توسعه صادرات دکوراسیون داخلی می‌توانند به ارز آوری بسیار مناسبی دست یابند. در میان انواع لوازم تزئینی گوی‌های تزئینی، انواع مجسمه، شمع‌های معطر، فانوس‌های تزئینی، چراغ‌های تزئینی، آب‌نما، گل‌های مصنوعی، سبد تزئینی و ساعت دیواری از حجم وارداتی بیشتری برخوردار هستند. هر ساله حجم زیادی از لوازم دکوری و اکسسوری تزئینی به کشور وارد شود. اما سهم کشور در صادرات دکوراسیون داخلی چقدر است؟ مهمترین لوازم خانگی، لوازم دکوری و اکسسوری تزئینی صادراتی کشور کدام است؟ صادرات دکوراسیون داخلی چه فرصت‌های اقتصادی را برای کشور فراهم خواهد کرد؟ و مهمترین موارد در صادرات دکوراسیون داخلی ایران چیست؟ در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

صادرات دکوراسیون داخلی با شرکت بازرگانی جی تی جی

اهمیت و پتانسیل‌های موجود در صادرات دکوراسیون داخلی

تجارت بین‌الملل به ویژه صادرات دکوراسیون داخلی یکی از پردرآمدترین حوزه‌های صادراتی است. به طوری که طبق آمار جهانی کشور آمریکا در سال 2020 در حوزه دکوراسیون داخلی وارداتی به ارزش 232,091,010 میلیارد دلار را تجربه کرده است. بزرگترین تولیدکننده و صادر کننده لوازم و تجهیزات دکوراسیون داخلی جهان در اختیار چشم بادامی‌ها است. در این حوزه چین با صادراتی به ارزش 262,952,762 میلیارد دلار در سال 2020، درآمدی سرسام آور را کسب کرده است. این رقم در مقابل بودجه 33 میلیارد دلاری کشور در سال 1400، نشان از پتانسیل فوق‌العاده این صنعت در ارزآوری کلان است.

مهم‌ترین صادرکنندگان دکوراسیون داخلی در جهان را می‌توان به ترتیب زیر بیان کرد:

1 . چین با درآمد 109,394,364 میلیارد دلار در سال 2020

2 . آلمان با صادراتی به ارزش 16,493,313 میلیارد دلار در سال 2020

3 . لهستان با درآمد 14,394,281 میلیارد دلاری در سال 2020

بعد از این سه کشور، کشورهای ایتالیا، ویتنام، مکزیک، آمریکا، هلند، جمهوری چک و کانادا در رتبه‌های چهارم تا دهم صادرات دکوراسیون داخلی قرار دارند.

مهم‌ترین برندهای دکوراسیون داخلی جهان

اما مهم‌ترین برندهای دکوراسیون داخلی جهان کدامند؟ آشنایی با مهم‌ترین و محبوب‌ترین برندهای دکوراسیون داخلی جهان به شرکت‌های ایرانی فعال در این حوزه در پرورش خلاقیت و توسعه کسب و کار کمک شایانی خواهد کرد. در این قسمت از مقاله صادرات دکوراسیون داخلی به طور خلاصه شما را با مهم‌ترین و محبوب‌ترین برند‌های دکوراسیون داخلی ایران و جهان آشنا خواهیم کرد.

10 برند محبوب دکوراسیون داخلی جهان را می‌توان به صورت زیر نام برد:

1 . برند آرمانی کاسا

2 . برند دایان ون فورستنبرگ

3 . کالکشن دونا کاران

4 . فندی کاسا

5 . هرمس

6 . برند میسونی

7 . برند رالف لورن

8 .  برند ورساچه

9 . برند سدار

10 . برند هوم کران

و موارد زیر نیز مهم‌ترین برندهای دکوراسیون داخلی ایران به شمار می‌روند:

1 . رودیس

2 . کاج سفید

3 . دیزاینی

4 . دکودید

5 . سکویا

بازار سودآور کشورهای همسایه برای صادرات دکوراسیون داخلی

با توجه به کیفیت لوازم دکوری و اکسسوری تزئینی ایران، کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران از بازارهای بسیار مناسب و سودآوری برای صادرات برخوردارند. از صادرات فرش و مبل ایرانی گرفته تا لوازم دکوری و اکسسوری تزئینی، فرآیند صادرات و تجارت بین‌الملل در حوزه دکوراسیون داخلی برای شرکت‌های ایرانی بسیار سودآور خواهد بود. توسعه صادرات دکوراسیون داخلی می‌تواند یک گام موثر در زمینه کاهش وابستگی به صادرات نفتی باشد. در ادامه 3 مورد از مهم‌ترین محصولات صادراتی این حوزه را باهم بررسی می‌کنیم، همراه ما باشید.

صادرات فرش ایرانی

صادرات فرش ایرانی

فرش ایرانی به دلیل تنوع رنگ‌ فوق‌العاده به خصوص استفاده از رنگ‌های زنده و طبیعی، مرغوبیت و کیفیت بالای مواد اولیه، هنر و ظرافت خاص ایرانی و نقش و نگارهای جذاب و گیرا، از محبوبیت فوق‌العاده‌ای در سطح جهان برخوردار است. صادرات فرش ایرانی همواره یکی از تجارت‌های سودآور ایران بوده است.

در حال حاضر انواع فرش دست باف و ماشینی و تابلو فرش نفیس ایران به کشورهای مختلف دنیا نظیر کشورهای حوزه آمریکای لاتین، چین، روسیه، امارات، آمریکا، آلمان، انگلستان، سوئیس، لبنان، کویت، قطر و ژاپن، صادر می‌شود. لازم است بدانید فرش دستباف با کد تعرفه 5701 در تجارت بین‌الملل شناخته می‌شود.

صادرات مبل ایرانی

صادرات مبل ایرانی

صنعت مبلمان یکی از مهم‌ترین و سودآورترین صنایع دنیا به شمار می‌رود و از این رو برای گذر از اقتصاد تک محصولی انتخاب بسیار تاثیرگذاری خواهد بود. حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه تولید مبلمان و ارائه تسهیلات برای ثبت شرکت و حمایت از تولیدکنندگان موجب اشتغالزایی و ارز آوری برای کشور می‌شود.

هم اکنون عراق، ارمنستان، گرجستان، قزاقستان، آذربایجان و امارات مهم‌ترین اهداف تجاری ایران در خصوص صادرات فرش به منطقه به شمار می‌روند. اهدافی که برای تحقق سودآوری حداکثری رقبایی مانند چین را به خود می‎بیند. در حال حاضر مهم‌ترین کشورهای صادر‌کننده مبل جهان مانند چین، روسیه و آمریکا ،سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در خصوص حضور قدرتمند در این بازار داشته اند.

صادرات لوازم دکوری و اکسسوری تزئینی

با توجه به تنوع صنایع دستی، لوازم دکوری و اکسسوری تزئینی ایرانی، صادرات این محصولات یک صنعت بسیار سودآور برای کشور خواهد بود. شرکت بازرگانی جی تی جی کلیه لوازم دکوری و اکسسوری تزئینی از قبیل مجسمه دکوراتیو، انواع ساعت ایستاده و دیواری، شمعدانی و فانوس تزیینی، ظروف آلومینیوم و سرامیکی را به کشور امارات صادر می‌کند.

شرکت‌های تولید کننده این لوازم با صادرات کلیه لوازم دکوری نظیر لوازم حمام و سرویس بهداشتی، دکوری‌های رومیزی و دیواری، انواع ظروف سرامیکی و مجسمه‌های تزئینی و صنایع دستی ایرانی می‌توانند به ارزآوری و درآمد بسیار خوبی دست پیدا کنند.

صادرات لوازم دکوری و اکسسوری تزئینی

حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی راهکار توسعه صادرات 

استفاده از پتانسیل‌های صنعت نمایشگاهی روشی ساده و محبوب برای توسعه صادرات محصولات، خدمات و پیشرفت برندها‌ است. نمایشگاه‌های فیزیکی و آنلاین مجموعه‌ای از بازارهای هدف را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار خواهد داد. هر روزه نمایشگاه‌های متنوع و متعددی در نقاط مختلف جهان برگذار می‌شوند. با توجه به پتانسیل شرکت‌های ایرانی در تولید کالاهای مرغوب و باکیفیت، شرکت در این نمایشگاه‌ها می‌تواند سکوی پرتابی برای توسعه بازار و سودآوری حداکثری این شرکت‌ها باشد.

صنعت لوازم دکوری و اکسسوری تزئینی یکی از بهترین و سودآورترین حوزه‌های تجارت بین‌الملل است. در حال حاضر شرکت‌های ایرانی بسیاری در این حوزه فعالیت دارند که با استفاده از تحقیق بازار تخصصی و دقیق، قادر به رقابت با برندهای جهانی هستند. حضور نمایشگاه‌های بین‌المللی حوزه لوازم دکوری و اکسسوری تزئینی نظیر Tuyap Fair Center ترکیه فرصتی استثنایی را برای جذب بازار هدف، جذب مخاطبان جدید، ایجاد رابطه، افزایش مشتری و فروش، تبلیغات به صرفه و فروش مستقیم در اختیار این شرکت‌ها قرار خواهد داد.

مراحل صادرات دکوراسیون داخلی

مراحل صادرات دکوراسیون داخلی

از این که تا این قسمت مقاله صادرات دکوراسیون داخلی همراه ما بودید سپاسگزاریم. در این قسمت قصد داریم مهم‌ترین مراحل صادرات دکوراسیون داخلی را به شما معرفی کنیم. مراحل صادرات دکوراسیون داخلی غالبا با مراحل کلی فرآیند صادرات یکسان است.  8 مرحله صادرات دکوراسیون داخلی عبارتند از:

مرحله اول، تامین زیرساخت‌های لازم

 برای شروع فرآیند صادرات داشتن زیر ساخت هایی نظیر وب سایت و شبکه‌های اجتماعی چند زبانه، کاتالوگ و کارت ویزیت محصول چند زبانه، برندینگ و معرفی شرکت و کالاهای صادراتی، بسیار حائز اهمیت است.

مرحله دوم، انجام پروسه قانونی

اخذ مجوزهای استاندارد لازم جهت صادرات محصول ، تهیه آنالیز قابل قبول و دیتا شیت و تست ریپورت های لازم جهت معرفی محصول در سطح جهانی، الزامات سیستم های مدیریت کیفیت و استاندارد های زیست محیطی و استاندارد ها و مجوز‌های مورد نیاز داخلی نظیر کارت بازرگانی جهت امکان صادرات، از جمله مهم‌ترین فرآیندهای قانونی در مراحل صادرات دکوراسیون داخلی است.

مرحله سوم، بازاریابی و تعیین استراتژی

 یکی از مهمترین گام‌ها در انجام صادرات، بازاریابی به معنای تحقیق بازار برای شناسایی بازار هدف بالقوه و تعیین استراتژی صادراتی است.

فرآیند بازاریابی شامل مواردی نظیر شناخت بازارهای خارجی و راه‌های نفوذ به آن، شناسایی و تعیین جامعه هدف، استفاده از اطلاعات و آمارهای رسمی، شركت در نمایشگاههای بین المللی، ارتباط با رایزن‌های بازرگانی به ویژه از طریق اتاق‌های بازرگانی و همچنین استعلام بازار از موسسات بین‌المللی است. چگونگی قیمت گذاری کالاها، چگونگی بازاریابی فروش کالاها، بررسی هزینه ها و سرمایه اولیه از دیگر مواردی است که در تعیین استراتژی صادراتی بسیار موثر خواهد بود.

مرحله چهارم، بررسی رقبا و مهندسی محصول

 بررسی قیمت خرید و فروش محصول، قدرت خرید، در واقع مهندسی محصول برای ورود به بازار هدف مشخص شده در گام قبل، ایجاد مزیت رقابتی، توانایی تامین و کیفیت کالا و کیفیت و  نوع بسته بندی با تمایل بازار هدف، همچنین شناسائی كالاهای رقیب و كیفیت و قیمت آنها در بازار موردنظر و استفاده از روش‌های تبلیغاتی برای معرفی كالا نقش مهمی در موفقیت یك صادركننده دارند.

 در این مرحله لازم است که شما تمامی جوانب کار خود را بررسی کنید، به عنوان مثال لازم است که در خصوص کشورهای دریافت کننده کالا تحقیق کرده و اطلاعات کافی در زمینه آداب و رسوم آن ها، نیازشان به کالاهای مختلف، وضعیت قیمت کالاها و قوانین صادراتی را کسب نمایید.

مرحله پنجم، اعتبارسنجی خریدار و عقد قرارداد تجارت بین‌الملل

 هدف کلی اعتبارسنجی خریداران خارجی، اندازه‌گیری احتمال قصور این خریداران در ایفای تعهدات و بررسی توانایی بازپرداخت به موقع بدهی به صادرکنندگان، با تعیین رتبه و سقف اعتباری برای آنان می باشد.

 این فرآیند ازطریق خرید گزارشهای اعتباری از موسسات اعتبارسنجی در نقاط مختلف دنیا، ترجمه گزارش و تجزیه و تحلیل محتویات آن یا بررسی مستقیم صورتهای مالی شرکت خریدار، اخذ شده از متقاضی اعتبارسنجی صورت می گیرد، که نهایتاً براساس الگوهای اعتبارسنجی مصوب منجر به تعیین  سقف اعتبار جهت ارائه پوشش بیمه ای می گردد.

مرحله ششم، بررسی زیر ساخت‌های انتقال ارز

  یکی از مهم‌ترین مراحل انجام صادرات و تجارت بین‌الملل، مسائل مالی و بررسی زیرساخت‌های انتقال ارز است. با توجه به وجود روش‌های متنوع پرداخت مانند سیستم‌های بانکی، اعتبارات اسنادی و استفاده از صرافی‌ها، برنامه‌ریزی دقیق برای انتقال بی دغدغه ارز حاصل از صادرات بسیار حائز اهمیت است.

مرحله هفتم، انجام امور گمرکی

 تهیه اسناد و مدارک نظیر کارت بازرگانی و گواهی بازرسی کالاها، حمل کالا، تشریفات گمرکی، عقد قراداد حمل و بیمه کالاها، صدور فاکتور و گواهی مبدا، خروج کالا از مرزهای کشور و به طور کلی انجام تشریفات و امور گمرکی مرحله بعدی در فرآیند صادرات دکوراسیون داخلی است.

مرحله هشتم، خدمات پس از فروش

 پس از ارسال کالا به کشور مقصد باید شرایط خدمات پس از فروش محصول محیا شود. در واقع دریافت محصولات توسط خریدار هدف نهایی نیست و ارتباط تجاری بین شرکت‌های صادر کننده و خریداران باید برای همیشه برقرار بماند. در حقیقت وجود خدمات پس از فروش ضامن توسعه صادرات خواهد بود.

نکته مهم در صادرات دکوراسیون داخلی 

نکته قابل توجه در صادرات دکوراسیون داخلی این موضوع است که به مانند دیگر کالاهای صادراتی کنترل کیفی و بررسی قانونی بودن کالا بسیار حائز اهمیت است. به عنوان نمونه صادرات لوازم دکوری بدون کارت بازرگانی و فاکتور رسمی جهت تنظیم اظهار نامه مالیاتی غیر قانونی است.

 لازم است بدانید قوانین و مقررات صادرات دکوراسیون داخلی با توجه به نوع کالا متفاوت است. لذا بررسی این موضوع قبل از اقدام به صادرات موجب تضمین صادرات موفق و پایدار برای شرکت‌های تولید کننده لوازم دکوری و اکسسوری تزئینی خواهد شد.

decori min

خدمات جی تی جی برای صادرات دکوراسیون داخلی 

شرکت بازرگانی جی تی جی با در اختیار داشتن متخصصین و کارشناسان خبره و با شناخت نیاز بازار در کشور امارات اقدام به صادرات لوازم خانه، دکوری و اکسسوری تزئینی به دبی کرده است. جی تی جی در قالب مجموعه‌ای بزرگ کلیه لوازم دکوری و اکسسوری تزئینی از قبیل مجسمه دکوراتیو، انواع ساعت ایستاده و دیواری، شمع‌دانی و فانوس تزیینی، ظروف آلومنیوم و سرامیکی را به کشور امارات و سایر نقاط جهان صادر می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی و رایگان در تمامی حوزه‌های بازرگانی و تجارت بین‌الملل به ویژه صادرات دکوراسیون داخلی با شرکت بازرگانی جی تی جی تماس بگیرید.

نویسنده: سید مهدی عدنانی ساداتی

یک نظر بگذارید

مشاوره رایگان