تهران، فرشته، خیابان مریم غربی ساختمان کوئین سنتر طبقه اول واحد 106

سرمایه گذاری در امارات

سرمایه گذاری در امارات توسط سرمایه داران بزرگ دنیا موجب شده کشور امارات در سال‌های اخیر به یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای خاورمیانه و آسیا تبدیل شود. امارات متحده عربی با توسعه و پیشرفت خود در تمامی‌های حوزه‌های اقتصادی، به مقصد مهمی برای فعالیت‌های اقتصادی منطقه تبدیل شده است. امروزه بسیاری از تجار و سرمایه گذاران به دنبال راهی جهت یافتن فرصت‌های سرمایه گذاری در امارات هستند. اما سوالی که ذهن افراد را به خود مشغول کرده، این است که چرا سرمایه داران به دنبال سرمایه گذاری در امارات هستند؟ به طور کلی در پاسخ به این سوال می‌توان به هزینه‌ پایین انرژی، وجود قوانین حمایت از سرمایه گذاری خارجی، دسترسی آسان به بازارهای کشورهای دیگر و تنوع بازارهای اقتصادی اشاره کرد.

در این مقاله به شرح آماری از سرمایه گذاری در امارات، دلایل سرمایه گذاری در امارات و مزیت‌های آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

عناوین مقاله:
Investment statistics in the UAE

آمار سرمایه گذاری در امارات

طبق گزارش سالانه یک موسسه عربی به نام «ضمان» می‌توان به میزان سرمایه گذاری خارجی در امارات اشاره کرد. این موسسه گزارشی جهت اعتبار صادراتی و تضمین سرمایه گذاری در امارات منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، کشور امارات متحده عربی در سال 2020 با جذب 19 میلیارد و 900 میلیون دلار سرمایه خارجی توانست جایگاه نخست جذب سرمایه گذار خارجی در میان کشورهای عربی را تصاحب کند.

همچنین طبق آمار یک شرکت پژوهش و مشاوره آمریکایی به نام AIRINC شهرهای دبی و ابوظبی که از شهرهای کشور امارات هستند در زمره جذاب‌ترین شهرهای دنیا جهت سرمایه گذاری قرار دارند. طبق آمار ارائه شده از سوی این شرکت، دبی دارای رتبه نخست خاورمیانه و رتبه سی‌ام جهان، و ابوظبی جایگاه دوم خاورمیانه و سی و هشتم جهان از میان 150 کشور، جهت جذب سرمایه گذار خارجی را به خود اختصاص داده‌اند.

یک آمار جالب دیگر از سرمایه گذاری کشورها در امارات به کشور ژاپن مربوط است. ژاپن تا پایان سال 2020 سرمایه گذاری مستقیم به ارزش حدود 4 میلیارد و 10 میلیون دلار در امارات داشته است. این آمار، بیانگر رشد 22.6 درصدی میزان سرمایه گذاری ژاپن در امارات از سال 2015 تا 2020 است.

خرید و فروش ملک در دبی
22

امارات چگونه شرایط سرمایه گذاری را فراهم کرده است؟

سازمان توسعه اقتصادی شارجه قانون مالکیت کامل سرمایه گذاران خارجی به مقدار 100% را در سال‌های اخیر به اجرا در آورده است. براساس این قانون خارجی‌ها می‌توانند در کلیه فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و صنعتی با مالکیت 100% سرمایه گذاری کنند.

امارات یکی از بهترین کشورها برای سرمایه گذاری است. براساس آمار بانک جهانی DOINGBUSINESS کشور امارات در رتبه 16 برای رتبه ‌بندی «شاخص آسانی انجام کسب و کار» است.

با وجود پندمیک کرونا و همه گیری آن و درگیر کردن اقتصاد جهانی، این نکته را فراموش نکنید که کشور امارات از جمله کشورهایی است که تا تاریخ 24 آگوست سال 2021، بیشتر از 85 درصد جمعیت خود را دوز اول و حدود 75 درصد از جمعیت خود را به طور کامل واکسیناسیون کرده است.

یک مجله انگلیسی به نام اکونومیست در مورد اقتصاد کنونی امارات گزارشی تهیه کرده است. این گزارش به شرح زیر است:

کلیه شاخص‌های موجود در ارتباط با اقتصاد امارات و تا پایان ماه ژوئن، بیانگر بهبود اقتصاد این کشور است و با سرعت ثابت در حال توسعه است.

امارات در برابر پیامدهای کرونا، پاسخ‌گویی سریع و فعالی داشت که یک حمایت موثر و قدرتمند برای اقتصاد امارات محسوب می‌شود. این موضوع تاثیر شگفت انگیزی در شروع مجدد فعالیت‌های بخش اقتصاد غیرنفتی این کشور داشته است.

مناطق آزاد جهت سرمایه گذاری در امارات

در کشور امارات، مالیات بر درآمد صفر است. امکان مالکیت خارجی 100 درصد برای همه افراد امکان پذیر است؛ اما اسپانسر محلی اجباری است و باید از تمامی قوانین کشور امارات پیروی کنید. از این رو توصیه می‌کنیم حتما گام‌های سرمایه گذاری خود را همراه متخصصان این حوزه انجام دهید.

حدود 45 منطقه آزاد در امارات متحده عربی فعالیت می‌کنند که تعداد بیشتری در حال ساخت است. هر منطقه آزاد در یک یا چند دسته بندی تجاری طراحی شده است و فقط مجوزهایی را برای شرکت‌های درون آن دسته‌ها ارائه می‌دهد.

از این بین، 5 منطقه آزاد در خود دبی است. از سرمایه گذاری در این مناطق غافل نشوید. زیرا مناطق آزاد در امارات مناطق ویژه اقتصادی هستند که به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران خارج از کشور اجازه می‌دهند تا بدون حمایت اسپانسر محلی یا همان شریک اماراتی، شرکت خود را ثبت کنند.

در مناطق مختلف امارات می‌توانید یکی از انواع شرکت‌های زیر را به ثبت برسانید:

  • ثبت شرکت در منطقه آزاد
  • شرکت با مسئولیت‌های محدود  (LLC)
  • شرکت‌ آفشور  (Offshore Company)
  • شرکت مدنی
  • دفتر نمایندگی یا شعبه
  • مالکیت یگانه

گرفتن ویزای سرمایه گذاری از امارات

ویزای سرمایه گذاری به مدت سه سال اقامت موقت را برای شما فراهم می‌نماید.

برای مشاغل خارجی که به دنبال سرمایه گذاری در امارات هستند، این نوع ویزا پیشنهاد می‌شود. در این سرمایه گذاری جهت کسب اجازه تجارت با امارات، باید حداقل 10,000 درهم به حساب بانکی این کشور واریز نمائید.

با توجه به گزارشات کشور امارات، 5 فرصت تجاری برتر در دبی برای 2021 به صورت زیر است:

  1. واردات و صادرات
  2. مراقبت‌های پزشکی
  3. مشاور املاک
  4. فناوری اطلاعات
  5. تجارت الکترونیک

دلایل سرمایه گذاری در امارات

اگر بخواهیم چند دلیل جهت سرمایه گذاری در امارات را نام ببریم به موارد زیر اشاره خواهیم کرد:

* دسترسی آسان به منابع نفتی

* هزینه های انرژی پایین

* عدم وجود مالیات

* قدرت خرید بالا

* تمایل به ایجاد تنوع در اقتصاد

این نکته را فراموش نکنید که سرمایه گذاری در امارات بدون چالش نیست. یکی از چالش‌ها و نکات منفی سرمایه گذاری در امارات این است که سرمایه گذار خارجی نمی‌تواند بیش از 49 درصد از سهام یک شرکت محلی را تصاحب کند. همچنین الزام به حضور یک نماینده محلی در دفتر و شعبه نمایندگی، یک محدودیت برای سرمایه گذار خارجی ایجاد کرده است.

Reasons to invest in the UAE

مزایای سرمایه گذاری در امارات

مزایای سرمایه گذاری در امارات به شرح زیر هستند:

1. وجود زیرساخت مناسب:

 در امارات کلیه امکانات پیشرفته فراهم شده است. کلیه این امکانات موجب جذاب شدن سرمایه گذاری در امارات شده است.

2. ثبات سیاسی:

پس از تشکیل حکومت امارات متحده عربی تاکنون هیچگونه بی نظمی سیاسی در امارات رخ نداده است. همچنین کلیه امیرنشینان و حاکم دبی از دولت مرکزی تبعیت می‌کنند. این ثبات سیاسی موجب رونق اقتصادی امارات شده است.

3. موقعیت استراتژیک:

قرار گرفتن در خاورمیانه و خلیج فارس، موجب شده امارات به عنوان پلی جهت اتصال شرق و غرب ایفای نقش کند.

4. ثبات اجتماعی:

علی رغم وجود اقوام بسیار در امارات، میزان جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است.

5. تنوع انتخاب مکان جهت سرمایه گذاری:

 وجود مناطق مختلف جهت سرمایه گذاران خارجی و توانایی سرمایه گذاران در انتخاب مکان مورد نظر، به جذابیت‌های سرمایه گذاری در امارات افزوده است.

6. تسهیل انجام امور:

 از نظر سهولت در انجام کسب و کار، امارات یکی از کشورهای دارای رتبه بالا است؛ به گونه‌ای که در منطقه رتبه یک را از آن خود کرده است.

نگاهی کوتاه به اقتصاد امارات

به منظور برقراری و توسعه تجارت بین‌الملل با امارات به ویژه واردات از دبی بهتر است با جدیدترین اوضاع اقتصادی این کشور آشنا شویم. طبق اطلاعات منتشر شده، اقتصاد امارات در سال 2021 سطوح رشد مثبتی را ثبت کرده است. این کشور توانسته از پیامدهای همه‌گیری کووید- 19  و تعطیلی اقتصادی در سال 2020 میلادی به خوبی عبور کرده و به بهبود اقتصادی دست یابد. به طوری که موسسات مالی و اقتصادی جهانی به اتفاق آرا بر این باور هستند که اقتصاد امارات متحده عربی به لطف سرعت در برخورد و مقابله موثر با پیامدهای بهداشتی و اقتصادی کویید 19، به سرعت از بحران جهانی خروج پیدا می‌کند.

به همین دلیل صاحب نظران و اقتصاد دانان جهان معتقدند که به لطف سرعت و موفقیت برنامه واکسیناسیون، افزایش قیمت جهانی نفت و افزایش تقاضا، برنامه‌های اصلاحی اقتصادی دولت امارات، ثبت طرح‌های حمایتی از فعالیت‌های اقتصادی به ویژه سرمایه‌گذاری در امارات و توسعه صادرات و واردات، آینده مثبتی در انتظار اقتصاد کشور امارات است.

بانک مرکزی امارات در بررسی وضعیت اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم سال 2021 اعلام کرد که رشد اقتصادی امارات در این مدت با توجه به بهبود وضعیت کرونا و امکان سفر تجار و بازرگانان به این کشور، به رشد خود ادامه داده است. در همین راستا بانک مرکزی امارات پیش بینی کرده است رشد تولید ناخالص داخلی غیرنفتی امارات در سال 2022 حدود 4.2 درصد و رشد اقتصاد کلان 2.1 درصد افزایش پیدا کند. این درحالی است که پیش از این در بررسی سه ماهه اول 2021، 2.4 درصد پیش بینی شده بود.

بانک مرکزی همچنین پیش‌بینی کرده است میزان رشد تولید نفت را پس از کاهش حدود ۶ درصدی در سال ۲۰۲۰، در سال جاری به 7 درصد برساند.

همه‌ی موارد گفته شده بر بازگشت قدرتمند اقتصاد دبی به روزهای اوج خبر می‌دهد و لزوم توسعه تجارت بین‌الملل و سرمایه‌گذاری در دبی را بیش از پیش نمایان می‌کند. واردات از دبی همواره به دلیل وجود انواع برندهای معتبر دنیا در این کشور برای تجار و بازرگانان ایرانی بسیار سودآور بوده است. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با مهم‌ترین کالاهای وارداتی و صادراتی دبی آشنا کنیم. این موضوع به شما در انتخاب کالای مناسب برای واردات از دبی و صادرات موفق به امارات کمک خواهد نمود.

 

مزایای واردات از دبی

با پیشرفت‌های چشمگیر امارات در ۵۰ سال گذشته اکنون به راحتی می‌توان دبی را مرکز اصلی تجارت بین‌الملل در آسیا دانست. این موضوع با توجه به وجود ابرقدرت‌هایی مانند چین، کره جنوبی و کشورهای دیگر حاشیه خلیج فارس، نشان از اهمیت سرمایه‌گذاری در امارات و توسعه روابط اقتصادی با این کشور است.

همسایگی امارات متحده با ایران فرصت استثنایی برای سرمایه‌گذاری در امارات، واردات از دبی و صادرات به این کشور در اختیار تجار و بازرگانان کشور قرار داده است.

توسعه همه جانبه دبی موجب شده است اغلب تجارت‌های بین‌الملل در این شهر انجام و دبی به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز انجام معاملات آسیا شناخته شود.

با توجه به این موضوع تجار و بازرگانان ایرانی نیز همواره در تلاش هستند تا با حضور در بازار این کشور در قالب سرمایه‌گذاری، صادرات و  واردات از دبی، سهم بیشتری از حجم تجارت بین‌الملل با امارات را در اختیار داشته باشند. در ادامه مهمترین مزایای واردات از دبی را با هم بررسی می‌کنیم:

 

۱ . تعرفه‌های گمرکی بسیار پایین

۲ . حمل و نقل سریع در واردات از دبی

۳ . دسترسی سریع‌تر به انواع کالاهای اروپایی با کیفیت

۴ . سرمایه‌گذاری‌های بین المللی و تاثیر آن بر واردات از دبی

۵ . وجود نمایندگی‌های برندهای مطرح داخلی و خارجی

۶ . وجود سیاست‌های حمایتی و تسهیل کننده در راستای واردات از دبی

۷ . قوانین تسهیل کننده امور گمرکی نظیر ترخیص کالا

۸ . وجود بزرگترین مرز دریایی بین ایران و امارات متحده عربی

۹ . امکان واردات با سرمایه کم

۱۰ . دسترسی به کالاهای تحریم شده

با وجود موارد گفته شده تمامی مراحل واردات از دبی طبق قوانین بین المللی انجام می‌شود. این موضوع نیاز به دانش و تجربه بالا در تجارت بین‌الملل به ویژه در سرمایه‌گذاری و واردات از امارات متحده عربی دارد. بنابراین اگر قصد تجارت و واردات کالا از دبی را دارید، می‌توانید با تماس با شرکت بازرگانی جی تی جی از بروزترین اخبار، قوانین و نرخ تعرفه‌های گمرکی مطلع شوید.

علاوه بر این شرکت بازرگانی جی تی جی خدمات کم نظیری در خصوص سرمایه‌گذاری در امارات، صادرات به این کشور و واردات از دبی در اختیار شما قرار می‌دهد. خدماتی که به شما در انجام تجارتی پر سود و مطمئن با کشور امارات کمک خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان GTG تماس بگیرید، ما در تمامی مراحل تجارت بین‌الملل همراه شما خواهیم بود.

 

چند نکته در خصوص واردات از دبی

بررسی چند نکته کوچک اما مهم در سودآوری واردات از دبی بسیار تاثیرگذار است. در این قسمت نکاتی مهم برای واردات از امارات متحده عربی را به شما معرفی می‌کنیم. بدون تردید توجه به این نکات از ضرر و زیان احتمالی انجام تجارت بین‌الملل با امارات متحده عربی جلوگیری می‌کند:

۱ . بررسی و کنترل کیفی محصولات به دلیل وجود کالا از کشورهای مختلف

۲ . استفاده از صرافی‌های مجاز برای انتقال وجه

۳ . ثبت کلیه‌ی قراردادهای تجاری

۴ . بررسی آخرین تغییرات قواعد و قوانین واردات از دبی

۵ . بررسی نیاز داخلی

۶ . ایجاد ارتباط با تامین کنندگان برتر کالا در دبی

امر تجارت از جمله مشاغلی است که نیاز به آگاهی‌های روز درباره قوانین و مقررات مربوط به صادرات و واردات دارد. پیش از اقدام برای شروع تجارت بین‌الملل، اطلاع از قوانین و مقررات حوزه واردات، صادرات و سرمایه‌گذاری خارجی در کشور مورد نظر بسیار حائز اهمیت است. توجه به این قوانین و مقررات به شما در یافتن مسیر صحیح و قانونی، انجام تجارتی ایمن و موفق و جلوگیری از هرگونه مشکل ناخواسته کمک خواهد کرد.

شرکت بازرگانی GTG به عنوان یکی از شرکت‌های فعال ایرانی در حوزه تجارت بین‌الملل در تمامی مراحل واردات و صادرات همراه شما خواهد بود.

 

۱۱ گروه کالای سودآور برای واردات از دبی

در سال‌های گذشته دبی یکی از بزرگترین شرکای تجاری ایران محسوب شده است. سالانه مبادلات زیادی بین ایران و دبی صورت می‌گیرد. بنابراین نمیتوان به صورت قاطعانه، بهترین کالا برای واردات از کشور امارات را در دراز مدت بیان کرد.

در این بخش برخی از مهمترین اقلام وارداتی از دبی نام برده شده است:

۱ . پارچه و لباس

۲ . لوازم آرایشی

۳ . انواع کیف و کفش

۴ . عطر و ادکلن

۵ . تلفن همراه و لوازم جانبی

۶ . لپ تاپ

۷ . دوربین‌های دیجیتال

۸ . وسایل نقلیه موتوری

۹ . شکر

۱۰ . آهن و فولاد

۱۱ . لوازم خانگی

 

 

آمار واردات از دبی

همانطور که گفته شد، به دلیل فاصله نزدیک امارات و ایران، واردات از کشور امارات بسیار کم هزینه است. در فرآیند واردات از دبی، تاجران ایرانی با سرعت و هزینه‌ی بسیار کمتری کالای خود را وارد می‌کنند و این امر موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود.

مطابق آمار منتشر شده گمرک ایران، میزان تجارت ایران و دبی در 5 ماهه اول سال 1400، ۵۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بوده است. این موضوع تجارتی به ارزش ۳۴ میلیارد دلار برای کشور فراهم نموده است. با توجه به این آمار میزان تجارت ایران و امارات در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۴ درصد از نظر وزن و ۳۸ درصد از نظر ارزش افزایش داشته است. موضوعی که نشانگر ظرفیت بالای اقتصادی و تلاش دو کشور برای استفاده از آن است.

 

 

نتیجه گیری

سرمایه گذاری در امارات جذابیت‌های خودش را دارد. اما فراموش نکنید پیش از انجام هر گونه سرمایه گذاری، به خوبی تحقیق کرده و از چالش‌ها و نکات مثبت آن آگاهی کسب کنید. این نکته را فراموش نکنید که برای سرمایه گذاری در امارات نیاز به اطلاعات تخصصی دارید. پیشنهاد می‌شود پیش از سرمایه گذاری در امارات، مشاوره‌ای با کارشناسان مجرب GTG داشته باشید و اطلاعات تکمیلی‌تر را از آن‌ها دریافت نمایید.

نویسنده: حمید قاسمی

سرمایه گذاری در امارات توسط سرمایه داران بزرگ دنیا موجب شده کشور امارات در سال‌های اخیر به یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای خاورمیانه و آسیا تبدیل شود. امارات متحده عربی با توسعه و پیشرفت خود در تمامی‌های حوزه‌های اقتصادی، به مقصد مهمی برای فعالیت‌های اقتصادی منطقه تبدیل شده است. امروزه بسیاری از تجار و سرمایه گذاران به دنبال راهی جهت یافتن فرصت‌های سرمایه گذاری در امارات هستند. اما سوالی که ذهن افراد را به خود مشغول کرده، این است که چرا سرمایه داران به دنبال سرمایه گذاری در امارات هستند؟ به طور کلی در پاسخ به این سوال می‌توان به هزینه‌ پایین انرژی، وجود قوانین حمایت از سرمایه گذاری خارجی، دسترسی آسان به بازارهای کشورهای دیگر و تنوع بازارهای اقتصادی اشاره کرد.

در این مقاله به شرح آماری از سرمایه گذاری در امارات، دلایل سرمایه گذاری در امارات و مزیت‌های آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

عناوین مقاله:
Investment statistics in the UAE

آمار سرمایه گذاری در امارات

طبق گزارش سالانه یک موسسه عربی به نام «ضمان» می‌توان به میزان سرمایه گذاری خارجی در امارات اشاره کرد. این موسسه گزارشی جهت اعتبار صادراتی و تضمین سرمایه گذاری در امارات منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، کشور امارات متحده عربی در سال 2020 با جذب 19 میلیارد و 900 میلیون دلار سرمایه خارجی توانست جایگاه نخست جذب سرمایه گذار خارجی در میان کشورهای عربی را تصاحب کند.

همچنین طبق آمار یک شرکت پژوهش و مشاوره آمریکایی به نام AIRINC شهرهای دبی و ابوظبی که از شهرهای کشور امارات هستند در زمره جذاب‌ترین شهرهای دنیا جهت سرمایه گذاری قرار دارند. طبق آمار ارائه شده از سوی این شرکت، دبی دارای رتبه نخست خاورمیانه و رتبه سی‌ام جهان، و ابوظبی جایگاه دوم خاورمیانه و سی و هشتم جهان از میان 150 کشور، جهت جذب سرمایه گذار خارجی را به خود اختصاص داده‌اند.

یک آمار جالب دیگر از سرمایه گذاری کشورها در امارات به کشور ژاپن مربوط است. ژاپن تا پایان سال 2020 سرمایه گذاری مستقیم به ارزش حدود 4 میلیارد و 10 میلیون دلار در امارات داشته است. این آمار، بیانگر رشد 22.6 درصدی میزان سرمایه گذاری ژاپن در امارات از سال 2015 تا 2020 است.

خرید و فروش ملک در دبی
22

امارات چگونه شرایط سرمایه گذاری را فراهم کرده است؟

سازمان توسعه اقتصادی شارجه قانون مالکیت کامل سرمایه گذاران خارجی به مقدار 100% را در سال‌های اخیر به اجرا در آورده است. براساس این قانون خارجی‌ها می‌توانند در کلیه فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و صنعتی با مالکیت 100% سرمایه گذاری کنند.

امارات یکی از بهترین کشورها برای سرمایه گذاری است. براساس آمار بانک جهانی DOINGBUSINESS کشور امارات در رتبه 16 برای رتبه ‌بندی «شاخص آسانی انجام کسب و کار» است.

با وجود پندمیک کرونا و همه گیری آن و درگیر کردن اقتصاد جهانی، این نکته را فراموش نکنید که کشور امارات از جمله کشورهایی است که تا تاریخ 24 آگوست سال 2021، بیشتر از 85 درصد جمعیت خود را دوز اول و حدود 75 درصد از جمعیت خود را به طور کامل واکسیناسیون کرده است.

یک مجله انگلیسی به نام اکونومیست در مورد اقتصاد کنونی امارات گزارشی تهیه کرده است. این گزارش به شرح زیر است:

کلیه شاخص‌های موجود در ارتباط با اقتصاد امارات و تا پایان ماه ژوئن، بیانگر بهبود اقتصاد این کشور است و با سرعت ثابت در حال توسعه است.

امارات در برابر پیامدهای کرونا، پاسخ‌گویی سریع و فعالی داشت که یک حمایت موثر و قدرتمند برای اقتصاد امارات محسوب می‌شود. این موضوع تاثیر شگفت انگیزی در شروع مجدد فعالیت‌های بخش اقتصاد غیرنفتی این کشور داشته است.

مناطق آزاد جهت سرمایه گذاری در امارات

در کشور امارات، مالیات بر درآمد صفر است. امکان مالکیت خارجی 100 درصد برای همه افراد امکان پذیر است؛ اما اسپانسر محلی اجباری است و باید از تمامی قوانین کشور امارات پیروی کنید. از این رو توصیه می‌کنیم حتما گام‌های سرمایه گذاری خود را همراه متخصصان این حوزه انجام دهید.

حدود 45 منطقه آزاد در امارات متحده عربی فعالیت می‌کنند که تعداد بیشتری در حال ساخت است. هر منطقه آزاد در یک یا چند دسته بندی تجاری طراحی شده است و فقط مجوزهایی را برای شرکت‌های درون آن دسته‌ها ارائه می‌دهد.

از این بین، 5 منطقه آزاد در خود دبی است. از سرمایه گذاری در این مناطق غافل نشوید. زیرا مناطق آزاد در امارات مناطق ویژه اقتصادی هستند که به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران خارج از کشور اجازه می‌دهند تا بدون حمایت اسپانسر محلی یا همان شریک اماراتی، شرکت خود را ثبت کنند.

در مناطق مختلف امارات می‌توانید یکی از انواع شرکت‌های زیر را به ثبت برسانید:

  • ثبت شرکت در منطقه آزاد
  • شرکت با مسئولیت‌های محدود  (LLC)
  • شرکت‌ آفشور  (Offshore Company)
  • شرکت مدنی
  • دفتر نمایندگی یا شعبه
  • مالکیت یگانه

گرفتن ویزای سرمایه گذاری از امارات

ویزای سرمایه گذاری به مدت سه سال اقامت موقت را برای شما فراهم می‌نماید.

برای مشاغل خارجی که به دنبال سرمایه گذاری در امارات هستند، این نوع ویزا پیشنهاد می‌شود. در این سرمایه گذاری جهت کسب اجازه تجارت با امارات، باید حداقل 10,000 درهم به حساب بانکی این کشور واریز نمائید.

با توجه به گزارشات کشور امارات، 5 فرصت تجاری برتر در دبی برای 2021 به صورت زیر است:

  1. واردات و صادرات
  2. مراقبت‌های پزشکی
  3. مشاور املاک
  4. فناوری اطلاعات
  5. تجارت الکترونیک

دلایل سرمایه گذاری در امارات

اگر بخواهیم چند دلیل جهت سرمایه گذاری در امارات را نام ببریم به موارد زیر اشاره خواهیم کرد:

* دسترسی آسان به منابع نفتی

* هزینه های انرژی پایین

* عدم وجود مالیات

* قدرت خرید بالا

* تمایل به ایجاد تنوع در اقتصاد

این نکته را فراموش نکنید که سرمایه گذاری در امارات بدون چالش نیست. یکی از چالش‌ها و نکات منفی سرمایه گذاری در امارات این است که سرمایه گذار خارجی نمی‌تواند بیش از 49 درصد از سهام یک شرکت محلی را تصاحب کند. همچنین الزام به حضور یک نماینده محلی در دفتر و شعبه نمایندگی، یک محدودیت برای سرمایه گذار خارجی ایجاد کرده است.

Reasons to invest in the UAE

مزایای سرمایه گذاری در امارات

مزایای سرمایه گذاری در امارات به شرح زیر هستند:

1. وجود زیرساخت مناسب:

 در امارات کلیه امکانات پیشرفته فراهم شده است. کلیه این امکانات موجب جذاب شدن سرمایه گذاری در امارات شده است.

2. ثبات سیاسی:

پس از تشکیل حکومت امارات متحده عربی تاکنون هیچگونه بی نظمی سیاسی در امارات رخ نداده است. همچنین کلیه امیرنشینان و حاکم دبی از دولت مرکزی تبعیت می‌کنند. این ثبات سیاسی موجب رونق اقتصادی امارات شده است.

3. موقعیت استراتژیک:

قرار گرفتن در خاورمیانه و خلیج فارس، موجب شده امارات به عنوان پلی جهت اتصال شرق و غرب ایفای نقش کند.

4. ثبات اجتماعی:

علی رغم وجود اقوام بسیار در امارات، میزان جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است.

5. تنوع انتخاب مکان جهت سرمایه گذاری:

 وجود مناطق مختلف جهت سرمایه گذاران خارجی و توانایی سرمایه گذاران در انتخاب مکان مورد نظر، به جذابیت‌های سرمایه گذاری در امارات افزوده است.

6. تسهیل انجام امور:

 از نظر سهولت در انجام کسب و کار، امارات یکی از کشورهای دارای رتبه بالا است؛ به گونه‌ای که در منطقه رتبه یک را از آن خود کرده است.

نگاهی کوتاه به اقتصاد امارات

به منظور برقراری و توسعه تجارت بین‌الملل با امارات به ویژه واردات از دبی بهتر است با جدیدترین اوضاع اقتصادی این کشور آشنا شویم. طبق اطلاعات منتشر شده، اقتصاد امارات در سال 2021 سطوح رشد مثبتی را ثبت کرده است. این کشور توانسته از پیامدهای همه‌گیری کووید- 19  و تعطیلی اقتصادی در سال 2020 میلادی به خوبی عبور کرده و به بهبود اقتصادی دست یابد. به طوری که موسسات مالی و اقتصادی جهانی به اتفاق آرا بر این باور هستند که اقتصاد امارات متحده عربی به لطف سرعت در برخورد و مقابله موثر با پیامدهای بهداشتی و اقتصادی کویید 19، به سرعت از بحران جهانی خروج پیدا می‌کند.

به همین دلیل صاحب نظران و اقتصاد دانان جهان معتقدند که به لطف سرعت و موفقیت برنامه واکسیناسیون، افزایش قیمت جهانی نفت و افزایش تقاضا، برنامه‌های اصلاحی اقتصادی دولت امارات، ثبت طرح‌های حمایتی از فعالیت‌های اقتصادی به ویژه سرمایه‌گذاری در امارات و توسعه صادرات و واردات، آینده مثبتی در انتظار اقتصاد کشور امارات است.

بانک مرکزی امارات در بررسی وضعیت اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم سال 2021 اعلام کرد که رشد اقتصادی امارات در این مدت با توجه به بهبود وضعیت کرونا و امکان سفر تجار و بازرگانان به این کشور، به رشد خود ادامه داده است. در همین راستا بانک مرکزی امارات پیش بینی کرده است رشد تولید ناخالص داخلی غیرنفتی امارات در سال 2022 حدود 4.2 درصد و رشد اقتصاد کلان 2.1 درصد افزایش پیدا کند. این درحالی است که پیش از این در بررسی سه ماهه اول 2021، 2.4 درصد پیش بینی شده بود.

بانک مرکزی همچنین پیش‌بینی کرده است میزان رشد تولید نفت را پس از کاهش حدود ۶ درصدی در سال ۲۰۲۰، در سال جاری به 7 درصد برساند.

همه‌ی موارد گفته شده بر بازگشت قدرتمند اقتصاد دبی به روزهای اوج خبر می‌دهد و لزوم توسعه تجارت بین‌الملل و سرمایه‌گذاری در دبی را بیش از پیش نمایان می‌کند. واردات از دبی همواره به دلیل وجود انواع برندهای معتبر دنیا در این کشور برای تجار و بازرگانان ایرانی بسیار سودآور بوده است. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با مهم‌ترین کالاهای وارداتی و صادراتی دبی آشنا کنیم. این موضوع به شما در انتخاب کالای مناسب برای واردات از دبی و صادرات موفق به امارات کمک خواهد نمود.

 

مزایای واردات از دبی

با پیشرفت‌های چشمگیر امارات در ۵۰ سال گذشته اکنون به راحتی می‌توان دبی را مرکز اصلی تجارت بین‌الملل در آسیا دانست. این موضوع با توجه به وجود ابرقدرت‌هایی مانند چین، کره جنوبی و کشورهای دیگر حاشیه خلیج فارس، نشان از اهمیت سرمایه‌گذاری در امارات و توسعه روابط اقتصادی با این کشور است.

همسایگی امارات متحده با ایران فرصت استثنایی برای سرمایه‌گذاری در امارات، واردات از دبی و صادرات به این کشور در اختیار تجار و بازرگانان کشور قرار داده است.

توسعه همه جانبه دبی موجب شده است اغلب تجارت‌های بین‌الملل در این شهر انجام و دبی به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز انجام معاملات آسیا شناخته شود.

با توجه به این موضوع تجار و بازرگانان ایرانی نیز همواره در تلاش هستند تا با حضور در بازار این کشور در قالب سرمایه‌گذاری، صادرات و  واردات از دبی، سهم بیشتری از حجم تجارت بین‌الملل با امارات را در اختیار داشته باشند. در ادامه مهمترین مزایای واردات از دبی را با هم بررسی می‌کنیم:

 

۱ . تعرفه‌های گمرکی بسیار پایین

۲ . حمل و نقل سریع در واردات از دبی

۳ . دسترسی سریع‌تر به انواع کالاهای اروپایی با کیفیت

۴ . سرمایه‌گذاری‌های بین المللی و تاثیر آن بر واردات از دبی

۵ . وجود نمایندگی‌های برندهای مطرح داخلی و خارجی

۶ . وجود سیاست‌های حمایتی و تسهیل کننده در راستای واردات از دبی

۷ . قوانین تسهیل کننده امور گمرکی نظیر ترخیص کالا

۸ . وجود بزرگترین مرز دریایی بین ایران و امارات متحده عربی

۹ . امکان واردات با سرمایه کم

۱۰ . دسترسی به کالاهای تحریم شده

با وجود موارد گفته شده تمامی مراحل واردات از دبی طبق قوانین بین المللی انجام می‌شود. این موضوع نیاز به دانش و تجربه بالا در تجارت بین‌الملل به ویژه در سرمایه‌گذاری و واردات از امارات متحده عربی دارد. بنابراین اگر قصد تجارت و واردات کالا از دبی را دارید، می‌توانید با تماس با شرکت بازرگانی جی تی جی از بروزترین اخبار، قوانین و نرخ تعرفه‌های گمرکی مطلع شوید.

علاوه بر این شرکت بازرگانی جی تی جی خدمات کم نظیری در خصوص سرمایه‌گذاری در امارات، صادرات به این کشور و واردات از دبی در اختیار شما قرار می‌دهد. خدماتی که به شما در انجام تجارتی پر سود و مطمئن با کشور امارات کمک خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان GTG تماس بگیرید، ما در تمامی مراحل تجارت بین‌الملل همراه شما خواهیم بود.

 

چند نکته در خصوص واردات از دبی

بررسی چند نکته کوچک اما مهم در سودآوری واردات از دبی بسیار تاثیرگذار است. در این قسمت نکاتی مهم برای واردات از امارات متحده عربی را به شما معرفی می‌کنیم. بدون تردید توجه به این نکات از ضرر و زیان احتمالی انجام تجارت بین‌الملل با امارات متحده عربی جلوگیری می‌کند:

۱ . بررسی و کنترل کیفی محصولات به دلیل وجود کالا از کشورهای مختلف

۲ . استفاده از صرافی‌های مجاز برای انتقال وجه

۳ . ثبت کلیه‌ی قراردادهای تجاری

۴ . بررسی آخرین تغییرات قواعد و قوانین واردات از دبی

۵ . بررسی نیاز داخلی

۶ . ایجاد ارتباط با تامین کنندگان برتر کالا در دبی

امر تجارت از جمله مشاغلی است که نیاز به آگاهی‌های روز درباره قوانین و مقررات مربوط به صادرات و واردات دارد. پیش از اقدام برای شروع تجارت بین‌الملل، اطلاع از قوانین و مقررات حوزه واردات، صادرات و سرمایه‌گذاری خارجی در کشور مورد نظر بسیار حائز اهمیت است. توجه به این قوانین و مقررات به شما در یافتن مسیر صحیح و قانونی، انجام تجارتی ایمن و موفق و جلوگیری از هرگونه مشکل ناخواسته کمک خواهد کرد.

شرکت بازرگانی GTG به عنوان یکی از شرکت‌های فعال ایرانی در حوزه تجارت بین‌الملل در تمامی مراحل واردات و صادرات همراه شما خواهد بود.

 

۱۱ گروه کالای سودآور برای واردات از دبی

در سال‌های گذشته دبی یکی از بزرگترین شرکای تجاری ایران محسوب شده است. سالانه مبادلات زیادی بین ایران و دبی صورت می‌گیرد. بنابراین نمیتوان به صورت قاطعانه، بهترین کالا برای واردات از کشور امارات را در دراز مدت بیان کرد.

در این بخش برخی از مهمترین اقلام وارداتی از دبی نام برده شده است:

۱ . پارچه و لباس

۲ . لوازم آرایشی

۳ . انواع کیف و کفش

۴ . عطر و ادکلن

۵ . تلفن همراه و لوازم جانبی

۶ . لپ تاپ

۷ . دوربین‌های دیجیتال

۸ . وسایل نقلیه موتوری

۹ . شکر

۱۰ . آهن و فولاد

۱۱ . لوازم خانگی

 

 

آمار واردات از دبی

همانطور که گفته شد، به دلیل فاصله نزدیک امارات و ایران، واردات از کشور امارات بسیار کم هزینه است. در فرآیند واردات از دبی، تاجران ایرانی با سرعت و هزینه‌ی بسیار کمتری کالای خود را وارد می‌کنند و این امر موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود.

مطابق آمار منتشر شده گمرک ایران، میزان تجارت ایران و دبی در 5 ماهه اول سال 1400، ۵۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بوده است. این موضوع تجارتی به ارزش ۳۴ میلیارد دلار برای کشور فراهم نموده است. با توجه به این آمار میزان تجارت ایران و امارات در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۴ درصد از نظر وزن و ۳۸ درصد از نظر ارزش افزایش داشته است. موضوعی که نشانگر ظرفیت بالای اقتصادی و تلاش دو کشور برای استفاده از آن است.

 

 

نتیجه گیری

سرمایه گذاری در امارات جذابیت‌های خودش را دارد. اما فراموش نکنید پیش از انجام هر گونه سرمایه گذاری، به خوبی تحقیق کرده و از چالش‌ها و نکات مثبت آن آگاهی کسب کنید. این نکته را فراموش نکنید که برای سرمایه گذاری در امارات نیاز به اطلاعات تخصصی دارید. پیشنهاد می‌شود پیش از سرمایه گذاری در امارات، مشاوره‌ای با کارشناسان مجرب GTG داشته باشید و اطلاعات تکمیلی‌تر را از آن‌ها دریافت نمایید.

نویسنده: حمید قاسمی

یک نظر بگذارید

مشاوره رایگان